Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.  (gelezen 6266 keer)

Ik probeer mijn Android LG smartphone met een USB kabel aan te koppelen aan de Ubuntu PC, dat lukt wel, maar in het overzicht van de persoonlijke map komt hij niet voorr.

Ik wil bijna 1 GB aan muziek overzetten en heb geen zin om de micro SD kaart uit mijn telefoon te halen.
Heb telefoon goed ingesteld (denk ik). Ook ergens gelezen om sudo apt get go-mtpfs te doen.
Heb ik gedaan en dan?

Is er soms nog iets, wat ik in Ubuntu 12.04 moet installeren?
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline jolo

  • Lid
Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/22, 09:34:50 »
Welke instelling heb je dan gekozen op je smartphone?

Ikzelf heb een S5330. Om bestanden via de meegeleverde USB kabel over te zetten, heb ik wel een extra 16 GB MicroSDHC moeten bijplaatsen. Als instellingen had ik gekozen voor: Instellingen → Connectiviteit → USB → Massaopslag. Als ik de S5330 die daarvoor in de standby-stand hoort te staan, aansluit op een pc met Ubuntu 12.04, dan verschijn op het scherm daarvan een afbeelding van een USB stekker. Daaronder staat: Verbonden. Op de pc opent Nautilus, waarop de inhoud van die 16 GB MicroSDHC wordt getoond. Ik heb daarvoor niks hoeven installeren. Ik heb er al een mp4 filmpje op kunnen zetten.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/22, 10:03:45 »
Ik heb een Samsung Galaxy Advance, ik maak verbinding via mijn router (wifi), met Kies Air (is van Samsung), AirDroid(app voor Android) kan ook via internet, Bluetooth of af en toe een USB kabel. Keus genoeg, heeft LG niet zo'n programma of heb je geen beschikking over een wifi netwerk?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/22, 12:27:08 »
Als ik de telefoon in standby stand met kabel aansluit, dan verschijnt op de telefoon de melding: aangesloten als media-apparaat.
Ook het symbool van USB op het schermpje.

In mijn persoonlijke map zie ik dan als externe bronnen alleen een DVD speler en een externe HDD staan.
Ja ik heb Wifi uitgeprobeerd (ooit) en zonder die Apps waar jullie het over hebben maar dat overzetten duurde VEEEEEL te lang.

Ik ga jullie tips eens uitproberen en zelf Nautilus (wat is dat?) opstarten. :)
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline jolo

  • Lid
Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/22, 13:06:41 »
Nautilus is het standaard bestandsbeheer programma van Ubuntu. Ik heb inmiddels nog wat uitleg gevonden op http://www.tabletguide.nl/tip/een-android-tablet-aan-een-computer-koppelen-usb/
Het artikel gaat zowel over Android tablet koppelen aan Windows pc, Mac pc en Ubuntu pc.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/22, 13:56:54 »
Welke instelling heb je dan gekozen op je smartphone?

Ikzelf heb een S5330. Om bestanden via de meegeleverde USB kabel over te zetten, heb ik wel een extra 16 GB MicroSDHC moeten bijplaatsen. Als instellingen had ik gekozen voor: Instellingen → Connectiviteit → USB → Massaopslag. Als ik de S5330 die daarvoor in de standby-stand hoort te staan, aansluit op een pc met Ubuntu 12.04, dan verschijn op het scherm daarvan een afbeelding van een USB stekker. Daaronder staat: Verbonden. Op de pc opent Nautilus, waarop de inhoud van die 16 GB MicroSDHC wordt getoond. Ik heb daarvoor niks hoeven installeren. Ik heb er al een mp4 filmpje op kunnen zetten.

Wat is Nautilus en hoe start ik dat met de hand??
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/22, 14:33:27 »
Wat is Nautilus en hoe start ik dat met de hand??
Nautilus is de naam van de bestandbeheerder, het verkennertje dus (om in Windowstermen te spreken). Hoe je die start, zul je vast wel weten.  =D

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/22, 14:58:39 »
Welke instelling heb je dan gekozen op je smartphone?

Ikzelf heb een S5330. Om bestanden via de meegeleverde USB kabel over te zetten, heb ik wel een extra 16 GB MicroSDHC moeten bijplaatsen. Als instellingen had ik gekozen voor: Instellingen → Connectiviteit → USB → Massaopslag. Als ik de S5330 die daarvoor in de standby-stand hoort te staan, aansluit op een pc met Ubuntu 12.04, dan verschijn op het scherm daarvan een afbeelding van een USB stekker. Daaronder staat: Verbonden. Op de pc opent Nautilus, waarop de inhoud van die 16 GB MicroSDHC wordt getoond. Ik heb daarvoor niks hoeven installeren. Ik heb er al een mp4 filmpje op kunnen zetten.

Wat is Nautilus en hoe start ik dat met de hand??
O, dan weet ik het wel (dank Pjotr).

Ik heb gedaan: applicaties-> opties->PC verbinding-> Vraag aansluiting (Vraag het type USB aansluiting bij het aansluiten van een PC)
Dan stand-by stand telefoon., USB kabel eraan (nu zonder USB extender ertussen). USB symbool verschijnt op LG, daarna automatisch weer in slaapstand.
In Nautilus gebeurd niets: Geen LG zichtbaar.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/23, 09:50:10 »
Welke instelling heb je dan gekozen op je smartphone?

Ikzelf heb een S5330. Om bestanden via de meegeleverde USB kabel over te zetten, heb ik wel een extra 16 GB MicroSDHC moeten bijplaatsen. Als instellingen had ik gekozen voor: Instellingen → Connectiviteit → USB → Massaopslag. Als ik de S5330 die daarvoor in de standby-stand hoort te staan, aansluit op een pc met Ubuntu 12.04, dan verschijn op het scherm daarvan een afbeelding van een USB stekker. Daaronder staat: Verbonden. Op de pc opent Nautilus, waarop de inhoud van die 16 GB MicroSDHC wordt getoond. Ik heb daarvoor niks hoeven installeren. Ik heb er al een mp4 filmpje op kunnen zetten.

Wat is Nautilus en hoe start ik dat met de hand??

Dat Mass storage gebeuren zit niet op mijn telefoon, dus ik ga de tip verderop in dit topic proberen (upgrade GvFS).
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/23, 10:20:37 »
Yep, het is gelukt, ik kan nu in de LG kijken, Nautilus wordt opgestart enz.
Tot zover iedereen bedankt.

Maarrrr.
Ik blijf even bezig: Nautilus geeft bij foto`s op de telefoon bij mij geen pictogram van de foto weer: zie bijlage
Alleen zwarte vierkantjes met de tekst JPG. Ik zie bij eigenschappen-> Openen met
Shotwell als vieuwer staan

Als ik met dezelfde Nautilus op mijn PC kijk, dan geeft hij het daar wel als foto weer.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/23, 10:36:59 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Kan Android telefoon niet aankoppelen om muziek over te zetten.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/12/23, 10:29:56 »
De synchronisatie tussen een mobiel en een pc kan soms erg lang duren, misschien nog wat meer geduld er tegenaan gooien...

De synchronisatie tussen een mobiel en een pc kan soms erg lang duren, misschien nog wat meer geduld er tegenaan gooien...

Na een uur nog niets, ik start wel een nieuw topic
« Laatst bewerkt op: 2013/12/23, 18:24:18 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop