Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pc kan niet meer opstarten  (gelezen 894 keer)

sumtinwon

  • Gast
pc kan niet meer opstarten
« Gepost op: 2009/06/17, 20:31:17 »
Hallo allemaal, gisteren heb ik ubuntu gedownload van deze site, netjes gebrand volgens de aanbevolen richtlijnen enz. Maar dan, na het booten vanaf de cd, wilde ik de cd laten controleren op fouten alvoor ik het live vanaf de cd ging uitproberen en dan installeren....tada een foutmelding: kan disk niet inlezen...(zover ik me kan herinneren)staat er op het scherm. Afijn, dan maar opnieuw branden dacht ik dan. Alleen ik kan mijn pc niet meer opstarten, het vraagt nml om een boot device te kiezen. Ik kijken in de bios, maar er wordt helemaal geen een device meer gedetecteerd.
Ik heb 2 harddisk, maar geen wordt gezien, en mijn beide cd/dvd speler hetzelfde verhaal. Ik had ook geprobeerd via een usb-stick te booten, maar tevergeefs.
Wat ik ook verander in de bootmenu, de pc start niet, vraag de heletijd om een boot device.
Ik weet het niet meer, HELP>>>>>

Offline ivo

  • Lid
Re: pc kan niet meer opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/17, 21:10:15 »
Dit lijkt op een toevallige samenloop van omstandigheden waarbij het lijkt alsof de job waarmee je bezig bent de schuldige is. Ubuntu is denk ik nieuw voor je en nu vermoed je dat die de het probleem veroorzaakt.

Ik vermoed dat je gewoon een ordinair hardware probleem hebt in je PC dat toevallig tegelijkertijd is opgetreden.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: pc kan niet meer opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/17, 22:32:14 »
Dat kan in mijn ogen niets met Ubuntu te maken hebben, het is nog eens niet geïnstalleerd, of de installatie is nog eens niet begonnen...
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

sumtinwon

  • Gast
Re: pc kan niet meer opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/17, 22:37:52 »
hi Ivo,

Ik gebruik al 3 jaar ubuntu, maar heb me nooit helemaal in verdiept. Voorheen had ik altijd een dual boot gehad met windows. Laatst had ik 2 nieuwe grotere harde schijven ering gedaan. Ik had windows als eerst erop gezet en toen een paar weken gedraaid om alle benodigde software te installeren. Tot gisteren mis ging bij installatie van ubuntu.
Het kan zoals jij zeg een hardware probleem zijn, ik moet het nog ff allemaal googelen

Offline ivo

  • Lid
Re: pc kan niet meer opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/17, 23:05:56 »
hi Ivo,

Ik gebruik al 3 jaar ubuntu, maar heb me nooit helemaal in verdiept. Voorheen had ik altijd een dual boot gehad met windows. Laatst had ik 2 nieuwe grotere harde schijven ering gedaan. Ik had windows als eerst erop gezet en toen een paar weken gedraaid om alle benodigde software te installeren. Tot gisteren mis ging bij installatie van ubuntu.
Het kan zoals jij zeg een hardware probleem zijn, ik moet het nog ff allemaal googelen

OK, sorry dat ik je als newbie bestempelde. Ik blijf dan bij mijn vermoeden dat je een hardware probleem hebt.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: pc kan niet meer opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/17, 23:19:05 »
Hallo, ik bevestig wat anderen al suggereerden: de Ubuntu-cd controleren op fouten kan onmogelijk te maken hebben met het probleem dat je beschrijft. Ergo, de fout zit elders. Je moet bij de harde schijven zoeken, daar zit waarschijnlijk iets niet goed. Check de kabels van die schijven eens, om te beginnen. Loskoppelen en opnieuw inpluggen.