Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ubuntu niet meer afsluiten :S  (gelezen 1584 keer)

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Gepost op: 2007/10/29, 11:27:57 »
Hey,

ik heb een nogal raar probleem hoop dat iemand hier weet hoe ik dit moet oplossen

Sinds eergister kan ik ubuntu niet meer afsluiten. Zodra ik klik op start => afsluiten loopt het gehele OS vast en reageert hij op geen enkele toets meer. Alleen de muis kan ik blijven bewegen (klikken werkt dus ook niet).

Het probleem is ontstaan toen ik in het beheerscherm in Sleutelbossen de eerste keer mijn wachtwoord invoerde.

Het enige wat ik nu kan doen om af te sluiten is de stroom van de pc gooien, en elke keer als ik de pc dan weer opstart wordt weer het sleutelbossen prog geladen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

(er is in de tussentijd niets aan extra software updates binnengekomen, alleen één kleintje -ubufox- die er lijkt mij niets mee te maken kan hebben.

Bvd

mickvdv

  • Gast
kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 11:53:08 »
tik eens in de terminal

sudo shutdown -h now                                 # voor afsluiten

sudo shutdown -r now                                  # voor herstarten

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 12:25:01 »
eh dude ik kan helemaal niks meer, zodra hij vast staat kan ik nergens meer naartoe, ook geen console
via de terminal zo afsluiten lukt nog wel maar dat is natuurlijk geen oplossing, dat is alleen het probleem vermijden.

ik wil gewoon via start-afsluiten de boel kunnen afsluiten en snap eigenlijk niet wat de sleutelbos hieraan verpest heeft. Dat prog start nu ook elke keer bij opstarten op (ook als ik via de terminal wel netjes heb afgesloten) en dus moet ik elke keer het sleutelbos-ww opgeven. Fucking irritant

Hebben hier meer mensen die sleutelbos draaien en kunnen me hier meer over vertellen (of misschien wil iemand is kijke of hij tegen hetzelfde aanloopt als hij de sleutelbos opstart).

Bvd

mickvdv

  • Gast
kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 12:57:52 »
Ik sluit altijd via terminal af, misschien kan je een menu link maken naar shutdown en jou account rechten geven op shutdown?

Je hebt neem ik aan al opnieuw opgestart?

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 13:28:00 »
hm het is allemaal heel vriendelijk bedoeld hoor maar ik wil geen console- en script getweak, ik wil gewoon afsluiten zoals het hoort en opstarten zonder elke keer een wachtwoord voor de sleutelbos te moeten invoeren. Ik hoop dat iemand weet waar het aan kan liggen en anders wordt het een reinstall.

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/29, 13:55:48 »
Citaat van: FrankieLee
hm het is allemaal heel vriendelijk bedoeld hoor maar ik wil geen console- en script getweak, ik wil gewoon afsluiten zoals het hoort en opstarten zonder elke keer een wachtwoord voor de sleutelbos te moeten invoeren. Ik hoop dat iemand weet waar het aan kan liggen en anders wordt het een reinstall.
Mee eens, al was zijn antwoord meer een vraag bedoeld om de oorzaak van je probleem te achterhalen.
Dat van die sleutelbos is neem ik aan kwallet, dat ga ik zelf vanavond ook uitschakelen, dus daar kom ik vanavond wel even op terug.

Monk.

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/29, 23:39:05 »
nee het is niet kwallet maar iets met gnome-nogiets ;) iig de gnome variant daarvan die bij een standaard ubuntu installatie gewoon in het systeemmenu staat

MichielArndts

  • Gast
kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/30, 00:12:18 »
heb dat probleem ook gehad. Dit was NA een upgrade van Feisty naar Gutsy. Het was opgelost door Gutsy te installeren door een versie installatie

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/30, 09:54:44 »
Hm dan is het dus wél een vaker voorkomende bug, alleen: ik werk wél op een fresh install van ubuntu...
was het bij jou ook na openen van dat sleutelbos programma of heeft dat er toch niets mee te maken...

misschien moet ik eens internationale forums af gaan struinen..

joey129

  • Gast
kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/30, 11:54:06 »
ctrl + alt + backspace en dan naar options en shutdown?

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/30, 12:57:09 »
hm dat werkt prima het lijkt dus alsof alleen het menu niet naar voren komt, en het probleem dus niet zozeer zit bij het afsluiten zelf.

Maarja nu ff hopen dat iemand een idee heeft hoe ik het echt moet oplossen. Dit is iig al een betere noodoplossing dan de stekker eruit trekken (wat ik de afgelopen dagen deed ;P)

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/30, 13:46:03 »
Citaat van: FrankieLee
hm dat werkt prima het lijkt dus alsof alleen het menu niet naar voren komt, en het probleem dus niet zozeer zit bij het afsluiten zelf.

Maarja nu ff hopen dat iemand een idee heeft hoe ik het echt moet oplossen. Dit is iig al een betere noodoplossing dan de stekker eruit trekken (wat ik de afgelopen dagen deed ;P)
als je sudo shutdown -h now                                 # voor afsluitendoet geeft hij dan iets aan of sluit hij hem dan gewoon af ??

kan ubuntu niet meer afsluiten :S
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/30, 18:24:48 »
ik krijg wel een paar meldingen in de trant van "failed to blablabla" maar alles wordt volgens mij keurig netjes afgesloten. Het rare is dat zowel openoffice, nautilus en firefox vervolgens opstarten als ik reboot. Ik moet  die drie schermen nu dus elke keer wegklikken voor ik kan beginnen.

Kortom; een erg vreemd probleem en ik vraag me af waar het vandaan komt.