Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp4-filmpje beeld rechtsom draaien  (gelezen 5710 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: mp4-filmpje beeld rechtsom draaien
« Reactie #25 Gepost op: 2016/04/20, 16:00:48 »
The magic touch of Linux! Ik vermoed dat dat te maken heeft met een "rotatievlag", een kleine instructie in een mp4 bestand die aangeeft wat de orientatie van de video is. Via die vlag weten mobiele telefoons hoe ze zo een bestandje moeten afspelen. Mijn vermoeden is dat mplayer deze rotatievlag in dat videobestand bijwerkt als je een video "draait". Zo blijft de instelling behouden de volgende keer dat je met mplayer afspeelt, of met een andere player die ook die rotatievlag ondersteunt, zoals VLC en blijkbaar ook de afspeelsoftware op Windows.

Best mogelijke oplossing, want zo heb je geen spatje kwaliteitsverlies bij het draaien.

Offline KeesS

  • Lid
Re: mp4-filmpje beeld rechtsom draaien
« Reactie #26 Gepost op: 2016/04/20, 17:21:57 »
Beste mensen,
ik ben zo trots als een pauw! =D  =D  =D  ook al snap ik er helemaal niets van;
ik vond toch, volgens vanadium,   de

"Best mogelijke oplossing, want zo heb je geen spatje kwaliteitsverlies bij het draaien."

nogmaals bedankt voor alle hulp !!!  ik zal het onderwerp als opgelost aanvinken.
 
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Re: mp4-filmpje beeld rechtsom draaien
« Reactie #27 Gepost op: 2016/04/20, 18:03:48 »
Mooi. Opgelost.
En nu je dochter zeggen dat ze de telefoon gewoon recht moet houden. Eigenwijze vrouwen altijd.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore