Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet beschikbaar wegens auteursrechten bij Youtube. Kan ik dit omzeilen?  (gelezen 2549 keer)

Offline bart85

  • Lid
Bij filmpjes op YouTube zijn soms niet beschikbaar wegens auteursrechten in dit land. Omdat vermeld word dat het om mijn eigen land gaat, vroeg ik me af of in een ander land deze content wel beschikbaar is. Kan ik YouTube voorspiegelen dat ik het filmpje vanuit een ander land aan het bekijken ben?
Bij mij kwam het idee op dat ik Tor hiervoor zou kunnen gebruiken.  Klopt dit idee? Hoe verder met de configuratie?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

swake

  • Gast
Re: Niet beschikbaar wegens auteursrechten bij Youtube. Kan ik dit omzeilen?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/21, 16:29:31 »
Als je google translate gebruikt en je laat de link vertalen moet het normaal lukken , want je probeert het vanuit Amerika .

https://translate.google.com/?hl=nl

Offline bart85

  • Lid
Re: Niet beschikbaar wegens auteursrechten bij Youtube. Kan ik dit omzeilen?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/21, 16:35:53 »
De mededeling over het auteursrecht is dan wel in het Engels, maar het is ook dan niet beschikbaar.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.


Offline bart85

  • Lid
Re: Niet beschikbaar wegens auteursrechten bij Youtube. Kan ik dit omzeilen?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/21, 16:50:20 »
Ik heb beetje zitten googelen. Het werkt met een proxy. Via, https://www.proxfree.com/youtube-proxy.php kun je de site laten misleiden.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: Niet beschikbaar wegens auteursrechten bij Youtube. Kan ik dit omzeilen?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/21, 18:05:28 »
Met deze proxy kan ik dus het materiaal zien. Kan dit gecombineerd worden met youtube-dl. Youtube-dl is een programma waar filmpjes, die op youtube staan gedownload kunnen worden. Kan youtube-dl via een proxy downloaden?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Niet beschikbaar wegens auteursrechten bij Youtube. Kan ik dit omzeilen?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/05/21, 18:28:49 »
Met deze proxy kan ik dus het materiaal zien. Kan dit gecombineerd worden met youtube-dl. Youtube-dl is een programma waar filmpjes, die op youtube staan gedownload kunnen worden. Kan youtube-dl via een proxy downloaden?
Ik zou zeggen probeer het even.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"