Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (bijna opgelost; werkbaar) Natty taalondersteuning doet raar  (gelezen 563 keer)

Offline Willy4

  • Lid
Om de onnaspeurbare reden staat er al sinds de installatie de talen Spaans/Cathelaans en Chinees toegevoegd aan de voorkeurstalen in het tooltje Taalondersteuning zonder dat deze zijn aangevinkt of geïnstalleerd. Dat was in Maverick ook al zo, maar kon gewoon Nederlands aankiezen en  had daar verder geen last van. Dat was dacht ik ook zo in Natty totdat er instellingenmenu's e.d. in het Spaans en Chinees opdoken. Ik kan het niet verwijderen. Ik heb al geprobeerd om Spaans en Chinees eerst te installeren en dan weer te verwijderen, maar dat helpt ook niet. Weet iemand hier een oplossing voor of misschien in welke richting ik die oplossing zou kunnen zoeken?

Ik heb vorige week Oneiric geinstalleerd, maar die geeft nog zoveel problemen, dat ik Natty graag nog even zou blijven gebruiken.

Alvast bedankt.

Groet, Willy
« Laatst bewerkt op: 2012/01/02, 21:02:09 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Natty taalondersteuning doet raar; onvrijwillig Spaans en Chineens op pc
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/02, 18:43:31 »
Sleep in dat tooltje (voorkeurtalen) dat Spaans en Chinees tot onder het Engels. Sleep het Nederlands naar helemaal boven. Dan hoef je je er verder niks van aan te trekken of er nog taalpaketten zijn geïnstalleerd: alles wat voor het Engels komt wordt in die volgorde gebruikt. Wat na het Engels komt wordt simpêlweg genegeerd. Waarschijnlijk zul je wel even moeten afmelden en weer aanmelden om de instelling in gebruik te nemen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Willy4

  • Lid
Re: Natty taalondersteuning doet raar; onvrijwillig Spaans en Chineens op pc
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/02, 20:29:09 »
Sleep in dat tooltje (voorkeurtalen) dat Spaans en Chinees tot onder het Engels. Sleep het Nederlands naar helemaal boven. Dan hoef je je er verder niks van aan te trekken of er nog taalpaketten zijn geïnstalleerd: alles wat voor het Engels komt wordt in die volgorde gebruikt. Wat na het Engels komt wordt simpêlweg genegeerd. Waarschijnlijk zul je wel even moeten afmelden en weer aanmelden om de instelling in gebruik te nemen.
Dank voor je reactie.
Nederlands staat al bovenaan, dan komt Engels en dan Spaans en Chinees. Er valt dus weinig te slepen.
Desondanks ziet het instellingenmenu van bijvoorbeeld Audacious eruit als bijgevoegd.


Edit: Ik heb de volledige taalpaketten van het Nederlands en het Engels even helemaal verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Nu zijn de menu's in het Engels. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom niet alles meer in het Nederlands is en hoe die rare talen in de lijst komen, maar ik kan het nu tenminste lezen. ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/02, 20:53:35 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: (bijna opgelost; werkbaar) Natty taalondersteuning doet raar
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/02, 21:18:39 »
Misschien moet je nog even verifiëren of Nederlands nog altijd bovenaan staat... ?

(raar probleem is dit...)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Willy4

  • Lid
Re: (bijna opgelost; werkbaar) Natty taalondersteuning doet raar
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/02, 21:59:44 »
Misschien moet je nog even verifiëren of Nederlands nog altijd bovenaan staat... ?
Yep Nederlands staat nog altijd bovenaan.
Nederlands en Engels loopt een beetje door elkaar nu


(raar probleem is dit...)
mee eens :)

Ik had al eerder wat problemen met Firefox; Soms start die op in het Engels. Ik heb toen eens de Nederlands versie gedownload vanaf de Firefoxsite en uitgepakt zonder te installeren. Als ik van daaruit Firefox opstart (uitvoerbaar bestand of shellscript) , weer sluit en daarna de officieel meegeïnstalleerde versie weer start, is die opeens weer wel in het Nederlands. :rolleyes:
Nou ja, het is nu werkbaar. Even volhouden tot april.
12.04 wordt vast heel mooi en stabiel en zonder rare problemen ;) :D

Dank voor het meedenken
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)