Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's  (gelezen 4737 keer)

MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Gepost op: 2010/10/08, 17:04:27 »
Wat begon uit eigen belang is al snel opgenomen door de Mixxx developers en ondertussen al bekend als MixxxOS.

Wat kan je met MixxxOS?

MixxxOS is oorspronkelijk gemaakt om geinstalleerd te worden op een netbook of laptop maar kan ook als livecd/usb gebruikt worden of geinstalleerd worden op een externe schijf of 8GB+ USB stick en gebruikt worden op meerdere computers. Op het moment zijn oa de volgende programma’s inbegrepen:

* Mixxx – Digitale DJ suite
* libdjconsole – Driver voor Hercules RMX
* hdjmod – Kernel driver voor Hercules DJcontrol MP3
* Hercules DJ series control panel – console joystick instellingen
* Openbox met tint2 panel - Desktop omgeving voor instellingen en bestanden kopieren
* Remastersys – Backup programma, gebruikt om de MixxxOS livecd mee te maken
* MixxxOS Codec Installer – Installeerd extra multimedia ondersteuning die niet in ieder land meegeleverd mag worden
* Ubuntu Software Center – Gebruiksvriendelijke interface om extra software te installeren
* Realtime kernel – Dit is de basis van het Linux OS met mogelijkheden om extreem lage latencies te behalen
* Jack/Qjack control - software waarmee audio hardware, software kunt verbinden met eindeloze mogelijkheden
* PCmanFM – Bestands browser om gemakkelijk bestanden te kunnen kopieren en mappen aan te maken
* Firefox – Internet browser inclusief de downthemall download manager en Firefox sync om je favorieten te syncen

Kortom, alles wat je nodig hebt om digitaal te kunnen Mixxen en eenmaal ingesteld kan je ook vanuit het login scherm direct Mixxx opstarten zonder de desktop te moeten laden, weer een beetje snelheidswinst dus en wat minder klikken.

Omdat de versies elkaar nogal snel opvolgen kan je voor downloads etc. het beste de MixxxOS pagina op mijn blog bijhouden,. MixxxOS @ socialdefect.nl

Help aub met testen en geef zo veel mogelijk commentaar zodat we versie 1.3 final perfect kunnen gaan maken.
Deze versie is de gebruiksvriendelijke versie, er komt ook nog een mini versie waarin alleen Mixxx en een webbrowser zullen zitten.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Luuk58

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/08, 17:36:36 »
Gaaf :)
welke window manager gebruikt-ie?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/08, 17:39:04 door Luuk de Leest »

Offline siegi

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/08, 17:51:47 »
Gaaf :)
welke window manager gebruikt-ie?
Staat toch in de post. -> openbox

Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/08, 22:53:37 »
Leuk initiatief. Ik zou het ook posten in (of laten verplaatsen naar) het Foto-, video- en audiobewerking forum.
Wel een vraagje. Waarom gebruik je JACK? Ik denk dat als je direct ALSA gebruikt je met nog lagere latencies kan werken. Mixxx werkt namelijk met PortAudio en de JACK support van PortAudio is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Wat je nu doet is Mixxx → PortAudio → JACK → ALSA, als je nou JACK ertussen uithaalt, dus Mixxx → PortAudio → ALSA, dan heb je minder overhead en minder kans op xruns. De enige reden waarom je met JACK zou willen werken is als je Mixxx met een FireWire geluidskaart/DJ console zou willen gebruiken.

En misschien is het een idee om na te denken over hoe je MixxxOS nu presenteert. De ISO staat op een of andere backup site, de screenshots in je Dropbox, ik zou er zelf niet zo veel vertrouwen in hebben. Ik zit nu ook je installatiescript te bekijken en geeft dat een beetje weer hoe MixxxOS in elkaar zit?

jesse2314

  • Gast
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/09, 09:07:18 »
Ik wil mixxos installeren maar ik krijg een inlog scherm en weet de gebruiksnaam en wachtwoord niet.


Offline Luuk58

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/09, 09:11:10 »
Ik wil mixxos installeren maar ik krijg een inlog scherm en weet de gebruiksnaam en wachtwoord niet.


mixxx
mixxxlive

jesse2314

  • Gast
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/09, 09:30:57 »
Ik wil mixxos installeren maar ik krijg een inlog scherm en weet de gebruiksnaam en wachtwoord niet.


mixxx
mixxxlive

Dan krijg ik hetzelfde.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/09, 13:28:24 »
Wat hetzelfde.

jesse2314

  • Gast
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/09, 16:04:58 »
Het inlog scherm.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/09, 17:10:35 »
Dat is onmogelijk.

jesse2314

  • Gast
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/09, 17:18:44 »
Dat is onmogelijk.
Probeer jij dan maar eens het mixxx os te installeren >:(

Offline heir4c

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/09, 19:01:24 »
jesse, het is toch zoals luuk zegt: mixxx en mixxxlive
Let wel op: standaard staat het toetsenbord op querty ingesteld, dus dan krijg je een ; als je de m wil indrukken. Let daar dus op.
Zie ook: http://mixxx.org/wiki/doku.php/portable_mixxx#mixxxos_11_out_for_testing (een beetje naar beneden scrollen tot "Downloads". Dan zie je dit staan: zie afbeelding in bijlage)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

jesse2314

  • Gast
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/09, 19:24:54 »
jesse, het is toch zoals luuk zegt: mixxx en mixxxlive

Maar ik krijg bij de 2 opties hetzelfde.


Offline heir4c

  • Lid
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #13 Gepost op: 2010/10/09, 19:28:49 »
Je tikt toch eerst mixxx in als gebruiker en dan mixxxlive als wachtwoord? (Is maar voor de zekerheid dat ik het vraag hoor)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

jesse2314

  • Gast
Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #14 Gepost op: 2010/10/09, 20:39:53 »
Bedankt nu is het gelukt :)

Nog even voor jullie een korte video gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=WIBspSp4KLU

Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #15 Gepost op: 2010/10/11, 12:44:12 »
Leuk initiatief. Ik zou het ook posten in (of laten verplaatsen naar) het Foto-, video- en audiobewerking forum.
Wel een vraagje. Waarom gebruik je JACK? Ik denk dat als je direct ALSA gebruikt je met nog lagere latencies kan werken. Mixxx werkt namelijk met PortAudio en de JACK support van PortAudio is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Wat je nu doet is Mixxx → PortAudio → JACK → ALSA, als je nou JACK ertussen uithaalt, dus Mixxx → PortAudio → ALSA, dan heb je minder overhead en minder kans op xruns. De enige reden waarom je met JACK zou willen werken is als je Mixxx met een FireWire geluidskaart/DJ console zou willen gebruiken.

En misschien is het een idee om na te denken over hoe je MixxxOS nu presenteert. De ISO staat op een of andere backup site, de screenshots in je Dropbox, ik zou er zelf niet zo veel vertrouwen in hebben. Ik zit nu ook je installatiescript te bekijken en geeft dat een beetje weer hoe MixxxOS in elkaar zit?

Jack en de realtime kernel zitten er in op aanvraag van de mixxx developers, vast omdat mixxx 1.8 nu ook jack ondersteuning heeft en dus ook van die mogelijkheid gebruik gemaakt kan worden.

Die presentatie dat ligt er aan dat ik MixxxOS eigenlijk voor mezelf had gemaakt, toen las ik in het Mixxx forum dat er best wat vraag was naar een livecd met Mixxx dus toen heb ik wat aanpassingen gemaakt en daar een iso van gedraaid om in t Mixxx forum te posten maar de developers en gemeenschap waren meteen erg enthousiast en nu ben ik dus al wat versies verder. Voor de final release wil ik wel een degelijke hosting proberen te regelen.


Bedankt nu is het gelukt :)

Nog even voor jullie een korte video gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=WIBspSp4KLU


Heel erg bedankt voor de video, ik zal hem ook op de (toekomstige) website zetten en op de mixxx wiki.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: MixxxOS, Ubuntu respin voor digitale DJ's
« Reactie #16 Gepost op: 2010/10/11, 13:04:11 »
Jack en de realtime kernel zitten er in op aanvraag van de mixxx developers, vast omdat mixxx 1.8 nu ook jack ondersteuning heeft en dus ook van die mogelijkheid gebruik gemaakt kan worden.
Mixxx 1.8.0 heeft geen directe ondersteuning voor JACK, gaat nog steeds via PortAudio, en PortAudio is onstabiel icm JACK. Audacity met JACK gebruiken is bijvoorbeeld ook een crime.