Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine meteen naar /media/"gebruikersnaam"  (gelezen 391 keer)

Offline jos34

  • Lid
Wine meteen naar /media/"gebruikersnaam"
« Gepost op: 2014/10/04, 22:34:03 »
Als ik in een programma draaiend via Wine een bestand wil openen. moet ik altijd eerst naar /media/"gebruikersnaam"
Hoe kan ik instellen dat hij automatisch naar deze locatie heengaat zodat ik dit niet steeds handmatig hoef te doorbladeren?

Offline jos34

  • Lid
Re: Wine meteen naar /media/"gebruikersnaam"
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/09, 12:52:57 »
Misschien erbij vertellen wat voor een proggie dat is wat je in Wine gebuikt. Wellicht is er gewoon een alternatief in Ubuntu.

Maar dat is mijn vraag toch niet??

Offline jos34

  • Lid
Re: Wine meteen naar /media/"gebruikersnaam"
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/12, 14:18:48 »
Als we niet weten over welk proggie het gaat, dan kunnen we toch niet antwoorden?

Of moet ik in mijn glazen bol kijken wat voor een proggie het is en waarom je via dit proggie een bestand wilt openen?

Het is toch logisch dat we met meer info, meer weten en dus naar een oplossing kunnen zoeken?

Neem bv. het Wine kladblok. deze gaat standaard naar /home/"gebruikersnaam" maar ik wil nu dus dat ie standaard gaat naar /media/"gebruikersnaam" omdat de documenten die ik wil openen zich op een extern medium bevinden.

Re: Wine meteen naar /media/"gebruikersnaam"
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/12, 14:27:55 »
Extern medium hangt ervanaf wat voor medium dat is. Bijv. mijn externe harde schijf wordt tegenwoordig automatisch aangekoppeld onder /run/media/gebruikersnaam en dit is toch een recente schone installatie.

Dit pad aanpassen kun je doen door naar Wine configureren te gaan (dat kun je starten vanuit de Snelstarter - gewoon typen in het zoekvak, of anders winecfg in een terminalvenster te doen) en op het tabblad Schijven (Drives) het pad van Z:\ aan te passen.

Offline jos34

  • Lid
Re: Wine meteen naar /media/"gebruikersnaam"
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/12, 15:49:22 »
Extern medium hangt ervanaf wat voor medium dat is. Bijv. mijn externe harde schijf wordt tegenwoordig automatisch aangekoppeld onder /run/media/gebruikersnaam en dit is toch een recente schone installatie.

Dit pad aanpassen kun je doen door naar Wine configureren te gaan (dat kun je starten vanuit de Snelstarter - gewoon typen in het zoekvak, of anders winecfg in een terminalvenster te doen) en op het tabblad Schijven (Drives) het pad van Z:\ aan te passen.

Het gaat al beter, maar hij gaat nog steeds niet helemaal direct naar de gewenste locatie:
Als ik op station Z klik kom ik nu wel meteen bij /media/"gebruikersnaam"/ uit.

Nu ik er trouwens aan denk enig ideetje hoe dit bij een normaal Ubuntu programma voor elkaar kan krijgen?