Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST>krijg draadloos net werk niet aan de praat  (gelezen 3077 keer)

Offline pth

  • Lid
OPGELOST>krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Gepost op: 2011/08/09, 14:15:28 »
Ik krijg mijn draadloos netwerk niet aan de praat.
ik heb de instructie op de volgende link helemaal gevolgd maar hij werkt nog niet,

http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
 
ik heb een speedtouch st 780 , met alle beveiligingen aan in de speedtouch blijft hij vragen om een autorisatie welke ik goed invoer. met alle beveiligingen uit krijg ik volgens het icoontje rechts boven in de melding dat ik verbonden ben met een signaal sterkte van 78/80 %. alleen ik kom internet niet op ook evt. updates via het update centrum werkt niet, ik krijg de melding dat er iets met mijn internet verbinding is( raaaarrr  :) )
zowel mijn d-link dwa 140 als de sitecom nano 150n adapter heb ik geprobeerd, lampjes knipperen dus ze lijken wel te werken. Via een kabel werkt alles perfect.
Ik heb ubuntu 10.10 erop staan.

« Laatst bewerkt op: 2011/09/13, 20:51:15 door pth »

Offline Jitse

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/09, 16:49:04 »
Heb je bij het instellen van je netwerk op je Ubuntu-pc gekozen voor de juiste soort beveiliging (WEP of WPA)?

Offline pth

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/09, 16:51:16 »
Heb je bij het instellen van je netwerk op je Ubuntu-pc gekozen voor de juiste soort beveiliging (WEP of WPA)?

ja router en pc gelijk, maar bij geen beveiliging wel verbinding (volgens icoontje rechts bovenin) maar kan internet niet op.

Offline Jitse

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/09, 16:55:12 »
Heb je deze pagina al bekeken? (Klik daarna vooral door naar 'Community Documentation')
https://help.ubuntu.com/10.10/internet/C/troubleshooting-wireless.html



Offline jan11000

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/13, 09:06:29 »
Wep is binnen 3 seconde te hacken, dus niet gebruiken.
Dus alleen wpa2 gebruiken.

Dus je draadloos werkt, je ziet dus andere netwerken?
Heb je de wachtwoord goed ingevuld, in router en pc?
Mac nummer uitzetten misschien.
Zet draad internet eens uit.
Indien je rechtsboven in het netwerk icoon klikt op een draadloos netwerk, wat gebeurd er.

Zoek je router op hoe je deze moet instellen.

Offline pth

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/13, 09:20:36 »
Wep is binnen 3 seconde te hacken, dus niet gebruiken.
Dus alleen wpa2 gebruiken.

Dus je draadloos werkt, je ziet dus andere netwerken?
Heb je de wachtwoord goed ingevuld, in router en pc?
Mac nummer uitzetten misschien.
Zet draad internet eens uit.
Indien je rechtsboven in het netwerk icoon klikt op een draadloos netwerk, wat gebeurd er.

Zoek je router op hoe je deze moet instellen.

In mijn openings post staan al je opmerkingen al beantwoord, wat ik vreemd vind is dat als ik dus allebeveligingen in mijn router uitzet ik een werkende verbinding heb, Ubuntu zegt dat er verbinding is, maar ik kan internet niet op ook mijn router benaderen wil niet. ipv6 staat uit want dit gaf op een win.pc met explore problemen maar ook dat geeft geen soelaas.

Offline pth

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/14, 08:55:19 »
Begin een beetje moedeloos te worden  :(, het lijkt er op dat ik geen ip adres toegewezen krijg bij netwerkhulpmiddelen heb ik de volgende gegevens staan

hardwere adres 00:oc:f6 ect dus een macadres
Multicast ingeschakeld
MTU 1500
verbindings snelheid 130Mbps
status actief
              ip adres   netmasker/voorzetsel
bij ipv4     0.0.0.0           0.0.0.0
bij ipv6       ::                  0

bij interface staistieken staat bij ontvangen bites 314.0 b en ontvangen pakketjes 2

iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen, om het programma  ndisgtk te gebruiken wou ik als allerlaaste doen.

Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/19, 05:07:10 »
In mijn openings post staan al je opmerkingen al beantwoord, wat ik vreemd vind is dat als ik dus alle beveligingen in mijn router uitzet ik een werkende verbinding heb, Ubuntu zegt dat er verbinding is, maar ik kan internet niet op ook mijn router benaderen wil niet. ipv6 staat uit want dit gaf op een win.pc met explore problemen maar ook dat geeft geen soelaas.
OK, ik werk volkomen draadloos, zonder een centje pijn, over grote afstanden met zelfs nog "repeaters" er tussen. Wel het beste materiaal, dat dan weer wel  :rolleyes:. En nog goedkoper dan welk ander merk ook  =D

Ik heb gelezen wat je allemaal hebt gedaan; wat ik niet lees is wat je nou precies met je Networkmanager doet. Ik gebruik gewoon Gnome Networkmanager Applet 0.8 (http://www.gnome.org/projects/NetworkManager/. Simpel doch doeltreffend. Soms (vaak zelfs) moet je gewoon zelf de weg wijzen en niet denken dat de wireless config dat zelf wel kan. Mijn ervaring is dat een beetje wireless moeilijker is dan je denkt.

Je kunt niet bij de router komen, via http://192.168.0.1 bijvoorbeeld, ik noem maar wat. Dan is het logisch dat je ook internet niet op kunt, daar zit hem dus het probleem.

Om de router fatsoenlijk te kunnen instellen geef je in de Networkmanager handmatig aan dat je gateway 192.168.0.1 is, het adres van jouw desktop moet daar bij aansluiten, wanneer dat niet zo is moet je dat veranderen. Geef jouw Desktop dus bijvoorbeeld het IP-adres 192.168.0.2, of (vind ik beter), 192.168.0.100 Afhankelijk van de instellingen zou jouw range kunnen lopen van 192.168.1 tot 192.168.0.254 Meestal wordt een range gebruikt van 192.168.0.100 tot 200. Ook dat is in te stellen in je router, die verleent per slot van rekening de adressen, als je echter buiten die laatst genoemde range blijft kan je gewoon zelf een adres toewijzen zonder dat dat door een andere gebruiker overruled wordt.

Een voorbeeld: ik wijs veel zelf adressen toe; dat houdt in dat ik de range die de router mag vergeven heb gelimiteerd van 192.168.0.245 tot 192.168.254; die adressen zijn vrij te vergeven de rest verleen ik of worden ingenomen.
Dat "innemen door een PC van een adres is eenvoudig, in Networkmanager (welke dan ook; instellen op IPv4 Handmatig) had je al de gateway ingevuld, je vult nu ook het desktop-adres in en voegt de  Netmask toe (meestal 255.255.255.0). Vul de SSID in (dus de herkenbare naam, zichtbaar voor network-sniffers (verzin een naam en gebruik niet die van je router). Vul NIET je BSSID (dat is de MAC die de router ziet en in verband brengt met je SSID) in, dat is helemaal niet nodig en dat kan ook nog eens wisselen, althans bij mij. Bij jou wisselt in ieder geval de MAC van de Eth0 (bedraad) en de WLAN) (wireless), die zijn 100% zeker niet hetzelfde. Dus niet invullen, heeft geen enkel nut, wordt vanzelf gevonden.
Als je dat hebt gedaan dan rent je Desktop fluitend de router in en heb je dus ook Internet, dat kan niet anders, normaal gesproken. Er kan altijd in de router iets fout zitten of iets fout staan ingesteld, maar laten we daar even niet van uitgaan.
Wat je nog wel moet doen is de DSN Servers handmatig invullen, je kunt daarvoor één van de opgegeven IP-adressen in je router (meestal gebruikt door jouw ISP) gebruiken (als die staan ingesteld) en het adres van de router zelf. Echter, elke ander will do. Ik gebruik Open DNS, beveiligd ook nog eens extra, dat moet je dan wel in OpenDNS instellen, online. Een static IP werkte wel het beste, maar er zijn oplossingen een dynamic IP te "volgen". OpenDNS is 208.67.222.222 en 208.67.220.220 .

Ik hoop dat je er wijs uit kunt worden, het is echt kinderlijk eenvoudig als je het simpel houdt, waar je alleen even mee zou kunnen stoeien is hoe jouw Desktop wat betreft IP adres aan te laten sluiten bij dat van de router die je hebt.
Wat je als extra beveiliging kunt doen is het MAC-adres wat nu zichtbaar is, jouw MAC-adres dus, in een gedeelte van de router ingeven, daar waar je kunt instellen op basis van MAC-adres wie er wel en wie er niet op mag. Als je alleen bent dan is dat makkelijk, jij mag er op, de rest niet. Voor de zekerheid zou ik dat het adres van Eth0 en Wlan0 invullen dan kan je er zeker op. Dan zeker WPA2 ja, geen WEP o.i.d.

Mvg

IZI(does_it)
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

Offline pth

  • Lid
Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/13, 19:05:43 »
Hier was ik weer, nou ja weer....
Ik heb de boel aan de praat, ik plaats dit bericht draadloos via een wpa2 beveiligde verbinding.
Ik heb het ndisgtk progje geïnstalleerd, hier na heb ik alle beveiligingen van de router uit gezet en toen deed hij het. Ik moest wel stap voor stap de beveiligingen aan zetten en iedere keer op nieuw opstarten maar nu heb ik draadloos en beveiligd internet verbinding.
Iedereen vriendelijk bedankt voor de adviezen.   :)

Peter   

Re: krijg draadloos net werk niet aan de praat
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/13, 20:15:12 »
Iedereen vriendelijk bedankt voor de adviezen.   :)

Peter   

Heb ik daaraan bijgedragen? Dat mee je toch niet? :)

Graag even in the heading van je topic [OPGELOST]  zetten, zodat men weet dat dit is afgesloten.

Mvg

Izi
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD