Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] wget command  (gelezen 364 keer)

Offline mara

  • Lid
[opgelost] wget command
« Gepost op: 2012/10/28, 20:25:54 »
Er was vandaag op Klara een hele namiddag gewijd aan de legendarische pianist Glenn Gould.
Ik haakte in met het commando wget om het op te nemen. Ik gebruikte wget zonder argumenten. Dus: "wget http-adres in kwestie".
Hij maakte verbinding en nam zonder probleem op. Maar toen ik wou afsluiten wist ik niet hoe. Ik koos dan maar voor ctr+c... Toen ik het bestand wou openen bleek het niet afspeelbaar: bestand onbekend.
Ik heb wget vroeger veel gebruikt om tussen door stukjes op te nemen als ik iets leuk hoorde op de radio. Ik meen dat ik vroeger nooit dat probleem had.
Ik weet niet meer hoe je dan een opname moet beƫindigen. Alle moeite voor niets vandaag.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/28, 21:55:52 door asphyxia »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: wget command
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/28, 21:04:30 »
Ok... sluit dit maar... het is opgelost.
Vermits er al een file met dezelfde naam stond op mijn homefolder werd mijn opname opgeslagen als .mp3.1... Dit had ik niet in de gaten!
Door het te hernoemen als een .mp3 file was het wel afspeelbaar. Ctrl+C werkt dus wel degelijk om een radio-opname op gelijk welk moment af te breken.
Een niet bestaand probleem dus... vergeef een onoplettende grijsaard! :-[
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: [opgelost] wget command
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/28, 21:57:14 »
Geeft niet, dit soort vergissingen is ons allemaal wel eens overkomen, hoor  ;)

En het vastleggen van zo'n ervaring kan voor een toekomstige gebruiker ook waardevol zijn.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]