Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen  (gelezen 1116 keer)

Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Gepost op: 2013/05/14, 21:33:58 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/05/ubuntu-brainstorm-to-get-the-boot

Tja, ik weet niet in hoeverre het inderdaad nog gebruikt werd... misschien maar goed dat het verdwijnt. Sommigen hier zullen er vast anders over denken...

Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/15, 09:12:03 »
Als je de comments op dat artikel leest is het vrij duidelijk waarom Brainstorm niet werkte: er werd gewoon niet geluisterd naar wat gebruikers zeggen. Ik heb ooit (een paar jaar geleden) een paar suggesties gemaakt die duizenden stemmen kregen, nooit een reactie op gehad van de moderators. (Bijvoorbeeld een van mijn suggesties om een reinstall/restore te doen zonder dat je de hele schijf moet herformatteren, zodat je een verknoeid systeem eenvoudig terug kunt bruikbaar maken zonder alles te verliezen. Windows en OS X kunnen dat al jaren).
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/15, 10:02:38 »
Mee eens met SeySayux: de enige ideeën die er door kwamen, waren de dingen die toch al in de pijplijn zaten en die dan toevallig overeen kwamen met een idee van Brainstorm.

Op zich wel een mooi concept, jammer dat Canonical eigenlijk van meet af aan er zeer weinig mee heeft gedaan.

Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/15, 11:32:36 »
Ook hier een aantal dingen en ideeën gepost op Brainstorm met zeer veel stemmen, maar dat is nooit 'erdoor' gekomen.
Op zich jammer, maar het geeft een beetje aan dat de top van Canonical liever haar eigen ideeën erdoor duwt dan willekeurige ideeën vanuit de gemeenschap. (Ik weet die uitspraak is een beetje kort door de bocht ;) )
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/16, 01:57:27 »
Jono Bacon verwoord het naar mijn mening heel goed: http://www.jonobacon.org/2013/05/16/on-brainstorm/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/16, 11:25:28 »
Dit vind ik een mooi citaat:
Citaat
picking up other people’s popular ideas is not how Open Source traditionally works. Open Source is built on a philosophy of scratching your own itch, traditionally fueled by programmers fixing their annoyances and building features and applications they want.

Zo werkt het wel, inderdaad..... Alleen dan heb je voldoende motivatie.  :)

Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/16, 11:37:08 »
Als ik reacties van Ubuntugebruikers op Launchpad of Omgubuntu of andere (officiële en niet-officiële) Ubuntusites lees, is het erg vaak kritiek over beslissingen van Ubuntu, die vaak afwijken van wat er gebruikelijk is in de Linuxwereld.

Voorbeelden die ik me nog herinner: Pulseaudio (8.04), Softwarecentrum (9.10), vensterknoppen naar links (10.04), Unity (11.04), geen Gnome 2 meer meeleveren (11.10), standaard PAE-kernels op i386 (12.04), Shoppinglens (12.10), afschaffing oude systray (13.04). Allemaal zaken die konden rekenen op veel kritiek, maar achteraf toch goed bleken of op z'n minst weinig impact hadden. En verder nog de aankondiging in 2010/2011 om naar Wayland te gaan, en later om toch voor Mir te kiezen. Bij die laatste beslissing hadden veel andere distro's al besloten om naar Wayland te gaan, terwijl die beslissing bij Ubuntu nog wel werd bekritiseerd.

En verder krijgt Ubuntu de beschuldiging 'proprietary' te zijn. Het is echter nog altijd open source, inclusief de programma's de Canonical zelf heeft geschreven.

Als al die beslissingen zo slecht waren geweest, zou ik verwacht hebben dat Ubuntu niet meer zo succesvol zou zijn. Blijkbaar doet Canonical toch ergens wel wat goed. Als ze toch al niet meer keken naar Brainstorm, is het tenminste eerlijker en duidelijker om die meer meteen op te doeken.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/16, 11:41:27 »
Dit vind ik een mooi citaat:
Citaat
picking up other people’s popular ideas is not how Open Source traditionally works. Open Source is built on a philosophy of scratching your own itch, traditionally fueled by programmers fixing their annoyances and building features and applications they want.

Zo werkt het wel, inderdaad..... Alleen dan heb je voldoende motivatie.  :)
Natuurlijk is dat zo. Iedereen die maar iets met open-source software-ontwikkeling doet, snapt dat het zo werkt.

Alleen: dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, dus als dit allang bekend was, had dit dan van tevoren gezegd. Want dan had je de moeite en energie van al die honderden zo niet duizenden mensen kunnen besparen. Beetje achteraf goedpraten, zo komt het op mij over.

Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/05/16, 12:01:31 »
@Gymnasiast: Ja, dat klopt. Alleen die PAE vond ik wel onzin dat men daar zoveel kritiek op had. Ik moet nog steeds een keer een computer tegenkomen zonder PAE-ondersteuning die Unity vloeiend kan draaien. Dus dat is niet zo'n probleem.

En inderdaad, dat citaat is hoe het normaal gaat ja.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/16, 12:05:35 »
Als ik reacties van Ubuntugebruikers op Launchpad of Omgubuntu of andere (officiële en niet-officiële) Ubuntusites lees, is het erg vaak kritiek over beslissingen van Ubuntu, die vaak afwijken van wat er gebruikelijk is in de Linuxwereld.
Zelf kwam ik er best vaak, maar heb niet de indruk dat het bovenstaande is zoals het beschreven is.

Re: Ubuntu Brainstorm gaat waarschijnlijk verdwijnen
« Reactie #10 Gepost op: 2013/05/23, 01:29:58 »
O ja, onze bekende Georgi Karavasilev heeft nu ook een goed stuk geschreven over vrije software en community: http://mechoslav.wordpress.com/2013/05/22/cos-i-dont-wanna-be-anarchy/