Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org  (gelezen 1628 keer)

Offline Manno

  • Lid
    • manno-boxmeer
    • www.setd.nl
Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org
« Gepost op: 2012/11/16, 19:57:34 »
Zijn er meer mensen die vaker de site van Ubuntu en het forum niet konden bereiken?
Een aantal maal was het forum niet bereikbaar en gister was ook de site niet bereikbaar meestal in de avond/nacht.
PC 1 HP-Compaq DC5800 sff  Ubuntu 12.04
PC 2 Dell Optiplex 780 Ubuntu 22.04
Laptop 1 Dell Precision M6300 Linux Mint 17.2
Laptop 2 Dell Precision M6400 Linux Mint 20.3

Re: Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/16, 20:05:24 »
Klopt, gisteravond was het ook raak; zo'n 4 uur lang plat (wellicht langer maar ik moest op een gegeven moment gaan slapen :P).

Re: Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/16, 21:40:50 »
Ja, heb het ook een aantal keren gehad de afgelopen dagen. Alleen nooit echt langdurig.

Offline Tom

  • Lid
Re: Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/16, 23:02:02 »
Gebeurd de laatste tijd toch zeer regelmatig is mij opgevallen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/17, 08:39:51 »
Gebeurd de laatste tijd toch zeer regelmatig is mij opgevallen.

Daarin ben je niet de enige  ;)
Voor de goede orde: dit lijkt me iets voor het serverteam. Die kunnen de belasting van de server checken, wie weet zijn we af en toe geddost door een servert die graag reclameboodschappen aflevert.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Bereikbaarheid www.ubuntu-nl.org en forum.ubuntu-nl.org
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/17, 08:53:15 »
Van de week zijn er door een defecte netwerkswitch een aantal storingen geweest. De HCC heeft die vervangen, dus dat probleem zou opgelost moeten zijn.

Verder is er deze en vorige week regelmatig wat onderhoud gepleegd aan de server en het forum, wat tot enkele onderbrekingen van een paar minuten heeft geleid.

Gebeurt het de komende tijd weer dat alles plat ligt, noteer de tijden dan even en geef dat door. Dat maakt het zoeken naar de oorzaak wat makkelijker.