Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces  (gelezen 1331 keer)

FrankLenoir

  • Gast
'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces
« Gepost op: 2007/06/30, 17:51:27 »
Bij het opstarten van Ubuntu 7.04 verschijnt de melding 'apt-get not found'. De foutmelding is begonnen nadat ik een nieuwe video kaart heb geplaatst. De problemen van het herkennen van de video kaart heb ik inmiddels opgelost, maar de bovenstaande foutmelding blijft komen. Ik heb de aanwijzingen bij de foutmeldingen opgevolgd, maar het lijkt of ik in een soort lus terecht ben gekomen. Ik kom uiteindelijk altijd weer bij de 'apt-get'-foutmelding terug. Als ik op de commandprompt 'reboot' ingeef start Ubuntu door. Wat mij opvalt is dat de niet EXT3 partities niet meer gekoppeld (gemount?) zijn.

Kan iemand mij helpen?

Frank Lenoir

Offline Soul-Sing

  • Lid
'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/30, 18:03:38 »
doe eens: sudo fdisk -l
plaats hier de uitkomst.
er staan geen "resten" van je oude driver meer in de synaptic?

'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/30, 18:39:13 »
Krijg je misschien ook een melding als: Unable to resolve 'UUID=b43db1-6c43-4324-etc-etc.' ?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/30, 19:11:18 »
Mogelijk is dit de oplossing, het hielp op mijn test-PC, waar 4 Ubuntu installaties naast elkaar staan ......
https://wiki.ubuntu.com/NlFstab
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/30, 19:33:28 »
Citaat van: r0n.
Mogelijk is dit de oplossing, het hielp op mijn test-PC, waar 4 Ubuntu installaties naast elkaar staan ......
https://wiki.ubuntu.com/NlFstab
Ik heb dat probleem zoeven ook op een pc gehad (slechts 2 ubuntu installaties, in totaal 3 partities). Ik heb toen via het commando "blkid" het juiste UUID kunnen vinden om in fstab te plaatsen.

Wat is eigenlijk het voordeel van die UUID's boven de /dev/... methode? Het lijkt erop dat er alleen maar problemen mee zijn :(

FrankLenoir

  • Gast
'apt-get not found' foutmelding tijdens bootproces
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/30, 19:43:35 »
Uit jullie reakties begrijp ik dat de foutmelding die ik krijg iets te maken heeft met de harde schijven.
Ik denk dat ik nu ook al weet waar het probleem zit.  Ik heb namelijk tijdens het plaatsen van de nieuwe video kaart ook een harde schijf uit de PC gehaald. Omdat ik zo gefocust was op de video kaart, ben ik de verwijdering van de schijf min of meer vergeten.

Bedankt voor jullie reakties. Ik denk dat ik er nu wel uitkom.