Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) VNC viewer en RDP viewer voor Xubuntu  (gelezen 913 keer)

Offline Conny

  • Lid
(Opgelost) VNC viewer en RDP viewer voor Xubuntu
« Gepost op: 2012/04/12, 09:28:56 »
Beste mensen,

Welke VNC-viewer en welke RDP-viewer kan ik het best gebruiken onder Xubuntu? Of is er een progje dat het allebei kan? Heb begrepen dat als ik verkeerde pakketten installeer die eigenlijk niet voor Xubuntu zijn, ik het systeem kan compromitteren?
 
« Laatst bewerkt op: 2012/04/12, 14:46:43 door Conny »

Offline h2o

  • Lid
Re: VNC viewer en RDP viewer voor Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/12, 10:15:20 »
Remmina. Daarin zit zo ongeveer alles wat je nodig hebt: vnc, sftp, rdp, ssh. Ik werk er zeer regelmatig mee en je hebt de mogelijkheid om geschaald te kijken. Daarmee bedoel ik dat de schermresolutie zich aanpas aan het venster waarmee je kijkt en werkt.
Remmina kun je installeren via Synaptic, terminal (sudo apt-get install remmina) of waarschijnlijk ook via software beheer van Ubuntu (en aangezien ik een Debian gebruiker ben veronderstel ik het laatste).

Meer informatie: http://remmina.sourceforge.net/ en https://www.google.nl/#hl=nl&sugexp=frgbld&gs_nf=1&cp=7&gs_id=3l&xhr=t&q=remmina&pf=p&biw=1022&bih=563&sclient=psy-ab&oq=remmina&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=d59456b543e76f94
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Conny

  • Lid
Re: VNC viewer en RDP viewer voor Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/12, 14:46:16 »
Werkt prima! Snel en precies zoals ik zocht.
Bedankt! :laugh:

Offline h2o

  • Lid
Re: VNC viewer en RDP viewer voor Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/12, 15:00:57 »
Werkt prima! Snel en precies zoals ik zocht.
Bedankt! :laugh:

Fijn te vernemen dat het ook voor jou 'de oplossing' is. Ik werk er al een paar jaar mee op mijn werk en ik heb er nooit problemen mee en omdat de resolutie zich aanpast aan het venster is het uitermate geschikt.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex