Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird of Evolution?  (gelezen 342 keer)

Thunderbird of Evolution?
« Gepost op: 2016/08/20, 21:41:36 »
Ik heb verschillende mailboxen (voor zinnige en onzinnige zaken zoals nieuwsbrieven, reclame, enz.) op verschillende mailservers en gebruik verschillende mailprogramma's, waaronder Thunderbird op Linux. Nu wil ik de mail van mijn verouderde, maar nog goed werkende en eenvoudige Eudora programma (op Windows) toch migreren naar Linux; sommige "html-mail" wordt niet goed meer weergegeven en updates zijn al verleden tijd. Om al die mail een beetje te scheiden overweeg ik mail uit Eudora voor de verandering onder te brengen in Evolution in plaats van Thunderbird. Een beetje scheiding kan geen kwaad, lijkt me, maar is het verstandig, nog afgezien van de procedure om dat voor elkaar te krijgen? Wie het weet mag het zeggen.
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Offline MKe

  • Lid
Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/20, 22:19:16 »
Je kunt toch gewoon een map in thunderbird maken? Dat lijkt me handiger dan 2 mailprogramma's.

Offline marco1800

  • Lid
Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/21, 10:40:19 »
De mailtjes die je nu krijgt via Eudora, van welke provider zijn deze afkomstig en van welk type (pop of imap ?).

Afhankelijk hiervan, account integreren en je mailtjes binnenhalen via Evolution.
Wel opletten als je de mailtjes integreert via pop dat je aanvinkt om een kopie op de server te bewaren, anders zijn je mailtjes onder webmail niet meer beschikbaar.

Ik gebruik altijd imap.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/22, 13:48:48 »
Inderdaad kan ik een aparte map onder Thunderbird maken, maar ik vrees (wellicht onterecht) dat het dan één grote onoverzichtelijk box gaat worden; ik hou van wat spreiding. Daarom heb ik naast Windows (secundair en goed voor handige programma's als Magix Cleaning Lab, Irfanview, Karen's Directory Printer, enz. ) ook nog Linux.  ;) Altijd een uitweg.
De mail die ik wil overzetten komt van een KPN POP-server. 
PS. Het binnenhalen zal geen probleem zijn; ik moet oude mail nog via een truc (zoals Eudrecu voor Thunderbird) exporteren en importeren in Evolution. Ik sta nu dus ff in dubio.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/22, 13:58:18 door Cargamel »
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/22, 14:17:54 »
Meerdere mail accounts in TB gaat prima: je krijgt dan een extra mapje met submappen per mailaccount (bij IMAP).
Per account kun je alles instellen. OA reply gaat dan altijd vanaf het juiste account.

Daarna kun je zelfs mail vd ene account naar de andere slepen.
Ook handig om op die manier accounts samen te voegen of over te stappen op een nieuw account.

Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/22, 15:15:15 »
"Ook handig om op die manier accounts samen te voegen of over te stappen op een nieuw account.".
Is inderdaad wel handig. Ik vraag me af of het sowieso zinnig is om Eudora mail van Windows over te pompen naar Linux (zoals met Eudrescu) want Eudora heeft een eigen structuur met aparte mappen: "Attachments", "Embedded", "Nicknames", "Icons", "Filters", Sub-mappen (.fol), mailboxen (.mbx) met bijbehorende index (.toc) en nog meer. Dat krijg je natuurlijk nooit meer zo in Thunderbird, Evolution, of welk mailprogramma dan ook. Misschien z.s.m. een punt zetten achter Eudora, op Windows laten staan als backup, en de handel voortzetten op Linux. Is even lastig als je wilt terugkijken, maar dat duurt wellicht maar even.
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/22, 16:29:37 »
Daarom is IMAP ook veel handiger.....  ;)

Offline atomos

  • Lid
Re: Thunderbird of Evolution?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/22, 16:37:20 »
Sins ik begonnen ben met Linux was Evolution mijn e-mail client zo een 10 jaar geleden dus al.. jammer genoeg begon Evolution hier problemen te geven zo een 2 jaar geleden en ben toen maar over gegaan naar Thunderbird. Evolution kon al mijn e-mail adressen aan bij verschillende providers.
Nu met thunderbird is dat ook zo, ik heb zo 8 normale !! e-mail adressen en 2 versleutelde adressen met pgp-enigmail en die komen binnen bij thunderbird.
Daarnaast nog Protonmail en 1 op een enscripted prive mail server  :police:
De meeste e-mail verzend ik nog gewoon  >:(  maar wil graag over op beveiligd...  :angel:
En Thunderbird kan dat  :laugh: , hmm hoe Evolution het nu doet weet ik niet, sinds dat gerotzooi heb ik ze links laten liggen..
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux