Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wegklikken van vensters bij het opstarten.  (gelezen 694 keer)

Offline AdrEph

  • Lid
Wegklikken van vensters bij het opstarten.
« Gepost op: 2010/03/09, 00:13:08 »
Hallo Ubuntu gebruikers,

Sinds enkele dagen moet ik, nadat ik Ubuntu 9.10 heb gestart, eerst de vensters "Energiebeheer", "Geluidsvoorkeuren" en "Netwerkverbindingen" wegklikken voordat ik aan het werk kan.
Dit was daarvoor niet het geval, maar omdat ik een beginner ben zal ik zeer waarschijnlijk tijdens mijn verkenningstocht in het systeem iets ingesteld hebben wat ervoor zorgt dat deze toepassingen de vensters automatisch op mijn desktop laten zien.
Hoe kan ik dit weer ongedaan maken? Ik ben overal aan het zoeken geweest maar echter zonder resultaat.

Alvast bedankt voor je moeite.
Groeten Dick

Re: Wegklikken van vensters bij het opstarten.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/09, 09:33:55 »
Hallo, dat is simpel. Start je pc, sluit genoemde toepassingen, ga dan naar Systeem - Voorkeuren - Opstart-toepassingen, klik op de tweede tab Opties en klik "Toepassingen die nu actief zijn onthouden" en herstart.

Offline AdrEph

  • Lid
Re: Wegklikken van vensters bij het opstarten.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/09, 10:41:29 »
Hoi Paul,

Bedankt voor je reaktie.
Ik heb je oplossing gevolgd (tot 3x toe) maar echter zonder het gewenste resultaat.
De schermen blijven hardnekkig na elke nieuwe opstart terugkomen, ook na het aanvinken van de optie "Automatisch actieve toepassingen onthouden bij uitloggen".
Voor de duidelijkheid voeg ik nog even een schermafdruk bij.



Groeten Dick

Re: Wegklikken van vensters bij het opstarten.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/09, 11:55:52 »
Ah, dan kan het wel eens een bugje zijn. Ik had er niet bij stilgestaan, maar bij mij opent het Tomboy-venster ook na elke start (terwijl ik dat niet wil). Noch onder Voorkeuren in Tomboy, noch via de gconf-editor kan ik dit uitschakelen... Ook niet via de eerder genoemde 'truc'. Over anderhalve maand komt een nieuwe versie van Ubuntu beschikbaar, hopelijk zijn daar dit soort kleine ergernisjes uitgehaald (en een paar grotere hopelijk ook!).

Offline AdrEph

  • Lid
Re: Wegklikken van vensters bij het opstarten.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/09, 17:56:15 »
Oké Paul,

Dan zoeken we maar niet verder en wachten rustig af op de nieuwe update.

Bedankt
Dick