Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge  (gelezen 15653 keer)

Offline Nollie

  • Lid
Re: Nieuwe aftelklok op de Ubuntu-website: wat kan het zijn?
« Reactie #25 Gepost op: 2013/07/22, 22:51:51 »
Uhm..... teleurstelling. Zit ik 4 dagen te wachten voor een collecte.



Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe aftelklok op de Ubuntu-website: wat kan het zijn?
« Reactie #26 Gepost op: 2013/07/22, 22:55:29 »
Je hebt wel de kans om een unieke telefoon te kopen voor een prijs die vergelijkbaar is met andere topmodellen. Bovendien ondersteun je de ontwikkeling van Ubuntu op andere apparaten.

Re: Nieuwe aftelklok op de Ubuntu-website: wat kan het zijn?
« Reactie #27 Gepost op: 2013/07/22, 23:02:02 »
En inmiddels is bijna de 2 miljoen gehaald in nog geen 12 uur tijd.
Was Kickstarter trouwens geen betere optie geweest? Daar zitten veel meer mensen op.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/23, 00:59:52 door Vistaus »

Re: Nieuwe aftelklok op de Ubuntu-website: wat kan het zijn?
« Reactie #28 Gepost op: 2013/07/22, 23:03:22 »
Je hebt wel de kans om een unieke telefoon te kopen voor een prijs die vergelijkbaar is met andere topmodellen. Bovendien ondersteun je de ontwikkeling van Ubuntu op andere apparaten.

Ja, alleen de eerste 24 uur kost ie 600 dollar/450 euro, daarna betaal je fors meer voor de telefoon waardoor de prijs wel erg hoog komt te liggen... 830 dollar/629 euro, dat is de prijs van een Nokia Lumia 1020, Galaxy S4 en HTC One.

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #29 Gepost op: 2013/07/24, 12:30:21 »
Ah, dat idee van een scherm aansluiten om de volledige desktop te krijgen gaat werkelijkheid worden met Ubuntu Edge!
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/07/ubuntu-edge-hands-on-video

Offline Tom

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #30 Gepost op: 2013/07/24, 13:04:56 »
Sorry ik zelf zie er toch geen toekomst in ,maar ja wie ben ik nietwaar.
Er zijn al meer als genoeg merken met besturing systemen op de markt die langzaamaan hun sporen al verdiend hebben.
Daar om zal de doorsnee Foon liefhebber echt niet op een onbekend (de massa) Ubuntu Foon staan wachten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wowo

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #31 Gepost op: 2013/07/24, 13:42:50 »
Hoe moet ik mij de integratie precies voorstellen.
Kan ik het toestel rechtstreeks via hdmi aansluiten op een monitor ?
Hoe zit dan het met de aansluitingen van een muis en een toetsenbord ?
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #32 Gepost op: 2013/07/24, 13:45:34 »
Hoe moet ik mij de integratie precies voorstellen.
Kan ik het toestel rechtstreeks via hdmi aansluiten op een monitor ?
Hoe zit dan het met de aansluitingen van een muis en een toetsenbord ?


Ja, via een MHL-kabeltje kun je een scherm aansluiten (MHL naar HDMI-kabel). Muis en toetsenbord: geen idee, dat wordt later nog bekend.

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #33 Gepost op: 2013/07/24, 13:46:40 »
Sorry ik zelf zie er toch geen toekomst in ,maar ja wie ben ik nietwaar.
Er zijn al meer als genoeg merken met besturing systemen op de markt die langzaamaan hun sporen al verdiend hebben.
Daar om zal de doorsnee Foon liefhebber echt niet op een onbekend (de massa) Ubuntu Foon staan wachten.

Ik denk wel dat er genoeg animo is, kijk alleen al naar het torenhoge bedrag wat men al gedoneerd heeft. Maar zelf zie ik er ook geen toekomst in.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe aftelklok op de Ubuntu-website: wat kan het zijn?
« Reactie #34 Gepost op: 2013/07/24, 14:50:17 »
Ja, alleen de eerste 24 uur kost ie 600 dollar/450 euro, daarna betaal je fors meer voor de telefoon waardoor de prijs wel erg hoog komt te liggen... 830 dollar/629 euro, dat is de prijs van een Nokia Lumia 1020, Galaxy S4 en HTC One.
Ze hebben de prijzen weer aangepast, dus je zit nu weer op 655 dollar (voor Nederlanders/Belgen).
De exacte specs van de Edge zijn nog niet bekend, maar de geplande specs zijn toch redelijk vergelijkbaar met de topmodellen die jij noemt? Ik vind het in ieder geval niet duur in vergelijking.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #35 Gepost op: 2013/07/24, 15:39:36 »
ter vergelijking: de Iphone 5 kost €750 (bron: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-129024)
en die heeft bij lange na niet de specificaties die de ubuntu-edge gaat krijgen!!


Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #37 Gepost op: 2013/07/24, 20:01:18 »
ter vergelijking: de Iphone 5 kost €750 (bron: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-129024)
en die heeft bij lange na niet de specificaties die de ubuntu-edge gaat krijgen!!

Hahaha, grappenmaker. De iPhone 5 kun je bijna overal voor 549-630 euro kopen.

Je kunt trouwens beter zo'n Androide-toestel in de vergelijking gooien aangezien de high-end droidjes veel betere specs hebben dan een iPhone.


Offline wowo

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #39 Gepost op: 2013/07/25, 23:54:49 »
Hoe moet ik mij de integratie precies voorstellen.
Kan ik het toestel rechtstreeks via hdmi aansluiten op een monitor ?
Hoe zit dan het met de aansluitingen van een muis en een toetsenbord ?
Bij bovenstaand vragenuurtje suggereerde iemand dat je de muis en het toetsenbord via het dock zou kunnen aansluiten en verwees hierbij naar galaxy note 2 dock http://samsung.hdblog.it/wp-content/uploads/2012/10/galaxy-note-2-smart-dock.jpeg
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #40 Gepost op: 2013/07/26, 11:48:46 »
Of het Motorola WebTop-dock dat Canonical gebruikte tijdens de demo aan Engadget anderhalf jaar geleden. Die kun je tweedehands heel goedkoop oppikken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #41 Gepost op: 2013/07/26, 12:19:11 »
Is die telefoonmarkt niet dik verzadigd? HTC Samsug Apple etc. Ik vraag me af of dit de tijd is voor Canon. om dit te introduceren.

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #42 Gepost op: 2013/07/26, 12:29:21 »
Is die telefoonmarkt niet dik verzadigd? HTC Samsug Apple etc. Ik vraag me af of dit de tijd is voor Canon. om dit te introduceren.

Het is ook niet de bedoeling om de strijd met HTC e.d. aan te gaan. Als dat hun intentie was dan hadden ze niet Indiegogo gebruikt. Bovendien zei Jane Silber, CEO van Canonical, al dat dit geen mainstream apparaat wordt; slechts voor de mensen die op Indiegogo doneren (en wellicht een groepje geïnteresseerden na de inzamelactie).

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #43 Gepost op: 2013/07/26, 16:12:49 »
Kijk eens naar www.howsea.com, China pusht via Europese landen haar eigen smartphones en phablets erdoor. Prijzen van 100€ tot 300€ voor goede kwaliteit - prijsverhouding, inclusief een geroote android zonder bloatware. Ik wil maar zeggen ....
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Nollie

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #44 Gepost op: 2013/07/27, 22:22:01 »
Is die telefoonmarkt niet dik verzadigd? HTC Samsug Apple etc. Ik vraag me af of dit de tijd is voor Canon. om dit te introduceren.

Het is ook niet de bedoeling om de strijd met HTC e.d. aan te gaan. Als dat hun intentie was dan hadden ze niet Indiegogo gebruikt. Bovendien zei Jane Silber, CEO van Canonical, al dat dit geen mainstream apparaat wordt; slechts voor de mensen die op Indiegogo doneren (en wellicht een groepje geïnteresseerden na de inzamelactie).
Dus jij vermoed dat het nooit de markt opgaat half 2014 ?  ???
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #45 Gepost op: 2013/07/27, 22:33:19 »
Op dit moment niet nee. Maar ik ga alleen uit van wat Jane Silber gezegd heeft, het kan natuurlijk dat tegen de tijd van release van Edge dat Canonical alsnog besluit de markt op te gaan ermee.

Offline siegi

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #46 Gepost op: 2013/07/28, 15:45:38 »
Het zag er veel belovend uit maar op dit moment begint het wat stil te vallen. We blijven zitten op 6miljoen.
Wat natuurlijk ook al indrukwekkend is.

Ik vind hun prijsbeheer anders wel niet juist.
ze begonnen met eerste paar duizend voor 600, en vanaf dan 830.
Maar nu hebben ze tussendoor ook nog eens prijzen van 675 725 775 etc laten passeren, misschien is iedereen gewoon aan het wachten tot er weer een lage prijs aankomt....

Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #47 Gepost op: 2013/07/28, 20:23:29 »
@siegi: Dan heb je niet helemaal opgelet ;)

http://iloveubuntu.net/canonical-added-1250-ubuntu-edge-devices-625-1250-devices-675-and-more-indiegogo
"Hundreds of you have already contributed $830 for an Ubuntu Edge, but don’t worry. We’ll refund the difference at the end of the campaign so you won’t lose out. We’ll contact you all directly with more information".

Offline siegi

  • Lid
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #48 Gepost op: 2013/07/30, 21:23:02 »
Blijkbaar maar blijf het een rare keuze vinden die niet echt bevorderlijk is het bereiken van het doel.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Canonical introduceert zijn toekomstige smartphone: Ubuntu Edge
« Reactie #49 Gepost op: 2013/07/31, 17:38:57 »
LOL ik heb een nieuwe laptop nodig over driekwart jaar...en de oude desire mag ook wel vervangen worden na vier jaar trouwe dienst.  Ik ga er voor zelfs voor $805,= incl shipping.

"Thanks, dallco! You raised the campaign total to: $7,551,731!"

http://ubuntu-edge.info/


(pff veel geld en het blijft een druppel op een gloeiende octocore plaat)
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10