Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Musescore 1.0  (gelezen 1333 keer)

Offline fredpaul

  • Lid
Musescore 1.0
« Gepost op: 2011/02/07, 11:48:15 »
Kan iemand mij vertellen hoe ik  de Niewe versie van Musescore 1.0 onder ububtu kan installeren. Ik kan die nieuwe versie niet vinden in het Synaptic pakketbeheer. De oude versie  van Musescore 9.6 staat er wel in en die heb ik geinstalleerd. maar wil graaag de nieuwe versie hebben.

Fredpaul

Re: Musescore 1.0
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/07, 12:34:20 »
Om te beginnen met het downloaden vanaf deze pagina: http://musescore.org/en/musescore-1.0 en dan niet voor die groene knop kiezen maar voor de link halverwege de pagina. Je krijgt dan een bestand binnen met de naam MuseScore-1.0.tar.bz2. Eenmaal binnen dubbelklik je op dat bestand waardoor File-roller wordt geopend. Kies voor uitpakken en de plek waar je dat wilt doen. Een goede plek is in je /home/jouwgebruikersnaammap

Als je dat hebt gedaan zie je een map met de naam mscore-1.0 staan. Ga daar naar toe in een terminal (cd mscore-1.0) en tik daarna het commano make release in. Er begint dan van alles te draaien. Wacht tot dat klaar is en eindig dan met sudo make install.

LET OP: je moet wel ervoor zorgen dat je eerst alle afhankelijkheden hebt geinstalleerd die dit programma vraagt.

 qt4 gui lib version >= qt4.6.x

        Note that many linux distributions split packages into a user
        and developer package and that you need to install both.

      - ALSA Version 1.0 or newer (audio/midi input/output)
      - CMake >= 2.4.6
      - libsndfile >= 1.0.19

      - recommended: JACK audio server (audio output)

Meer informatie kan je vinden in de readme die vindt in de map mscore-1.0/mscore. Die kan je gewoon openen met je favoriete editor
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Offline fredpaul

  • Lid
Re: Musescore 1.0
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/07, 13:22:59 »
Hartelijk dank voor de informatie. Ik ga het proberen

FredPaul

Re: Musescore 1.0
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/07, 13:53:12 »
Bedacht mij net dat je ook even een sudo apt-get install build-essential moet doen. Daarin zitten de meeste hulpmiddelen om zelf een source te compilen.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Offline fredpaul

  • Lid
Re: Musescore 1.0
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/08, 22:41:52 »
Sorry ik krijg het ondanks jou aanwijzingen niet voor elkaar

FredPaul

Re: Musescore 1.0
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/08, 22:53:54 »
1 http://sourceforge.net/projects/mscore/files/mscore/MuseScore-1.0/MuseScore-1.0.tar.bz2/download?use_mirror=heanet
Sla dat bestand op en pak de map die erin zit uit naar je Persoonlijke map
2 Toepassingen>>>Ubuntu Softwarecentrum>>>Softwarebronnen
3 Zet een vinkje bij 'Broncode'
4 Toepassingen>>>Hulpmiddelen>>>Terminalvenster
5 Geef het volgende commando:
sudo apt-get updateDaarna:
sudo apt-get install build-essentialDaarna:
sudo apt-get build-dep musescore  (dit haalt de afhankelijkheden voor het compileren binnen)
6 Daarna:
cd mscore-1.07 Daarna:
make -j38 Daarna:
sudo apt-get remove musescore9 Daarna:
sudo make install
Mocht dat niet werken, doe dan het volgende na het openen van het terminalvenster:

cd mscore-1.0 (als je daar nog niet in zat)
cd mscorecmake .make -j3sudo apt-get remove musescore (als je deze nog niet had gedaan)
sudo make install
Hopelijk kom je er nu wel uit :)

Offline fredpaul

  • Lid
Re: Musescore 1.0
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/24, 16:21:33 »
Hallo,

Het is gelukt hoor Musescore 1.0 te installeren onder Ubuntoe10. Je instruktie waren zeer duidelijk en goed te begrijpen voor een Linux dummy.

Er zijn  meerdere Musescore gebruikers die er ook niet in slagen de Linux versie  te installeren. Vind je het goed dat ik je instukties door zend naar  het Musescore forum. Zodat deze mensen het ook kunnen installeren.. Er is tot nu toe nog niemand gevonden die de Musescore versie 1.0 geschikt wil maken  zodat we hem gewoon met Ubuntu software centrum kunnen installeren.

Heel hartelijk bedankt voor de tijd die je aam mijn vraag besteed hebt en laat je me nog even weten  of ik je instruktie door kan sturen

FredPaul      f.vogel-at-chello.nl

[Mod edit: geen e-mailadressen openlijk plaatsen, tenzij u graag spam wilt ontvangen. Vandaar aangepast]
« Laatst bewerkt op: 2011/02/24, 20:47:58 door asphyxia »

Re: Musescore 1.0
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/24, 20:23:48 »
Graag gedaan :)
Ik vind het heel belangrijk dat er gewoon duidelijke instructies zijn :) Van mij mag je ze dan ook gerust verspreiden op het Musescore-forum :)