Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis blijft te snel bewegen, hoe langzamer?  (gelezen 688 keer)

Offline HoebuntU

  • Lid
Muis blijft te snel bewegen, hoe langzamer?
« Gepost op: 2015/02/17, 21:55:49 »
Na aansluiten van een bedraadde optische muis blijft deze te snel bewegen in Ubuntu 12.04.5 (Veel Gnomeprogrammas in Ubuntu erbij.)
Ook nadat in Toepassingen , Systeem instellingen,  Muis,   zowel Versnelling als Gevoeligheid zo laag mogelijk zijn gezet.
Kan ik de muis langzamer krijgen?

Offline HoebuntU

  • Lid
Re: Muis blijft te snel bewegen, hoe langzamer?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/11, 01:25:45 »
Met  minimale waarde in  System-Settings   was de muis nog te snel (of te langzaam).
De muis moest nog langzamer of nog sneller gezet worden.
Het enige dat ik via de  grafische manier kon vinden was door  gconf-editor  te installeren uit de repositories.
Dit betekent waarschijnlijk wel dat je meerdere pakketten erbij installeert omdat ik verwacht dat gconf  afhankelijk is van meerdere gnome-pakketten.  (Als je computer niet zo krachtig is kan die iets langzamer gaan werken. )
Omdat ik een Nederlands-Engels systeem heb  zijn de nukomende aanduidingen gedeeltelijk in Nederlands en Engels.
Dit pakket wordt in Ubuntu(Gnome) bij  Toepassingen-SystemTools-Configuratie-editor genoemd.  Hier kunnen veel instellingen mee ingezet worden. Na openen van dit programma vind je de instellingen voor de muis onder   desktop-gnome-peripherals-mouse.
Daar kun je motion_acceleration verkleinen bij te snelle muizen.  (Ook motion threshold is te veranderen.)
Je klikt op de lijn  motion_acceleration , en met de andere knop van je muis bepaal je dat je de waarde gaat veranderen, en dan zet je de waarde kleiner. ( of groter).
Veel succes.