Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.10 DVD  (gelezen 1085 keer)

verbr2

  • Gast
Ubuntu 6.10 DVD
« Gepost op: 2006/10/30, 20:37:33 »
Ubuntu kon ik met geen mogelijkheid installeren.

Dit is de laptop: Fujitsu LifeBook E Series 8020D met ATI chip en 80 GB SATA HDD en DVD-RW & DL SUPPORT.

Nu had ik een partitie voor Windows XP 20 GB en een 20 GB DATA partitie.
Ik wilde een partitie van ongeveer 38 GB gaan gebruiken voor Ubuntu, dus heb ik gekozen tijdens de setup voor de meeste vrije ruimte gebruiken voor de installtie.
Verder de stappen gevolgd die er komen en gewacht, en ja daar kwam weer het punt van 82% waar hij dan komt met de spiegelserver oproept.
Ik als onbekende met linux ofwel Ubuntu weet niet wat hij hier gaat doen of zoekt maar hij ging na ongeveer 14 min weer verder en ronde de installatie af.

Het vreemde is wat ik ook probeer met een cd versie van Ubuntu versie 6.06.1 of 6.10 hij bleef altijd bij 82 % hangen, na een reboot want wachten en blijven wachten meer dan 24 uur leverde een systeem op zonder een os wat ik kon opstarten.
Grub gaf de error 22 en ik wist het niet meer.

Tot ik de DVD van versie 6.10 Ubunut kon downloaden.
Wellicht hebben andere dit ook en kan iemand of kunnen meer mensen dit eens nazien, is er iets in de cd wat op mijn laptop niet wil werken of wat dan ook.

Ik heb het werkend nu de vraag wat is er nou zo anders aan de installer van de DVD ten opzichte van de CD.

Nu moet ik nog wel wat gaan instellen en een beetje testen maar ben wel een volhouder en bleef gaan maar daar komt het.

De hulp die ik kreeg hier en daar is wel van veel belang geweest en zeker heeft deze site met zijn gebruikers en alle andere geholpen daarvoor mijn dank.

Nu kijken in welke vorm ik Ubuntu naar mijn zin kan maken en kan gebruiken.

Voor alle die mij hebben geholpen nogmaals bedankt, voor ieder die een probleem heeft vraag om hulp hier is altijd wel iemand die je de juiste richting op kan wijzen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu 6.10 DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/30, 20:47:20 »
Van welke site hebt gij de DVD afgehaald?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 6.10 DVD
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/30, 20:53:27 »
Citaat van: bartek
Van welke site hebt gij de DVD afgehaald?
Daar ben ik ook benieuwd naar. En welke verschillen zitten er tussen de CD en de DVD, behoudens de mate van compressie?

Groet, Pjotr.

verbr2

  • Gast
Ubuntu 6.10 DVD
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/30, 20:59:10 »
ik heb de cd hier vandaan: http://nginyang.uvt.nl/edgy/

cd moet dvd zijn type fout, maar goed ik heb ook meer dan 12 cd's gedownload en gebrand en dan  een dvd en direct was het oke.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu 6.10 DVD
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/30, 21:01:30 »
De site ziet er uit alsof 't een Ubuntu site is maar de houder van die site heeft niets te maken met Ubuntu ... vreemd.
En gevaarlijk ... maar goed, hij werkt en dat is 't voornaamste.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 6.10 DVD
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/30, 21:05:11 »
Het grootste (enige?) verschil tussen DVD en CD lijkt me, dat de DVD alle soorten Ubuntu voor de verschillende soorten computers omvat (32 bit, 64 bit, Mac).

Voegt voor mij niks toe, in elk geval. Voor niemand eigenlijk, zolang als je weet wat voor computer je hebt. Duh.

Groet, Pjotr.