Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: synchroniseren agenda's  (gelezen 1343 keer)

Offline quick30

  • Lid
synchroniseren agenda's
« Gepost op: 2009/06/14, 21:52:02 »
Ik wil graag de agenda's van m'n gezin samenbrengen op 1 server zodat we continue onze agenda's kunnen bekijken om afspraken te kunnen maken met meerdere gezinsleden.

Wat heb ik:
1 linux laptop
1 ADSL verbinding
1 telefoonabo die binnen 2 maanden moet worden vernieuwd
1 prepaid telefoon (mogelijk abo afsluiten voor digitale agenda (android telefoon))

Belangrijkste wat ik wil weten:
1. plaats waar de agenda's samen worden gebracht
2. is het goed te doen/mogelijk met ubuntu/debian?

[edit] 20090614 22:15 titel verbeterd
« Laatst bewerkt op: 2009/06/14, 22:15:18 door quick30 »


Offline quick30

  • Lid
Re: synchroniserend agenda's
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/14, 22:13:51 »
In eerste instantie een goed idee. Even de rondleiding gevolgd en kwam tot de conclusie dat ik dan elke keer dat ik op m'n werk ben die agenda elke keer moet importeren.... En ook de eigen agenda moet exporteren... en importeren in de andere agenda.

Hoewel iedereen en alles op google agenda  :evil: Ben trouwens ook een half jaar gmail af. Ik kan niet wennen aan die manier van archiveren van m'n email.  XD

Ik denk eerder aan een eigen server.

Re: synchroniseren agenda's
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/15, 22:47:20 »
DIt misschien wat voor je
http://www.k5n.us/webcalendar.php

Moet je computer wel aan staan en moet je mysql en apache installeren en behoorlijk inlezen.
Een eigen server starten kost wel wat inspanning :rolleyes:

Offline quick30

  • Lid
Re: synchroniseren agenda's
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/19, 13:48:10 »
Moet je computer wel aan staan en moet je mysql en apache installeren en behoorlijk inlezen.
Een eigen server starten kost wel wat inspanning :rolleyes:
Dat is toch best wel leuk.  :D

Ik heb eens gelezen over de mogelijkheden. Ik zie dat migratie van een systeem hier naar toe in mijn geval goed komt. Alleen wil ik graag m'n agenda laten synchroniseren met die van m'n werk. M.a.w.: Als ik met m'n telefoon op het netwerk van m'n werk aanmeld dan wil ik graag dat de mutaties t.o.v. de vorige keer dat ik me aanmeldde in dat systeem worden geupload (oid). Mutaties in het systeem van m'n werk moeten natuurlijk ook over kunnen worden gezet. Is dit duidelijk  ???

Offline quick30

  • Lid
Re: synchroniseren agenda's
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/19, 13:54:32 »
Ter verduidelijking: Ik zie dew iPhone ook wel zitten en dan heb ik een vergelijkbare situatie als in de volgende link:
http://theappleblog.com/2007/09/27/getting-outlooks-calendar-into-ical-for-the-iphone/.

Alleen dan geen Mac OS maar iets met linux.

Denk ik nog niet hard na over de vraag of een iPhone kan synchroniseren met een linux app.