Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?  (gelezen 2267 keer)

HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Gepost op: 2012/02/15, 15:44:48 »
Prachtig stukje design en meerdere layouts te verkrijgen. Let ook op dat ie makkelijk open te maken is zodat je zelf kan doen met je hardware wat je wenst.

Waarom op dit forum ? Wel deze joekel is te verkrijgen met Linux Suse Enterprise Edition ! Dat is ook een prachtige primeur.

De prijs is helaas niet voor mijn beugel (voorlopig), maar ik denk dat vanaf nu geleidelijk aan een bedragje per maand opzij gaat ........ ;) (moet ik hebben lol)

Overtuig u zelf maar : http://www.hp.com/united-states/campaigns/workstations/z1_features.html?jumpid=ex_r11260_go_z1#.TzvDbBlfT01

en dit als nieuwsbericht: http://webwereld.nl/gallery/109530/hp-maakt-imac-kloon--foto-s-.html

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/15, 16:17:10 »
Uhm, ik wil niet vervelend zijn maar de HP Touchsmart was er al veel eerder als iMac-kloon (wel met touchscreen, maar verder...).

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/15, 16:18:14 »
nee hoor, absoluut geen clone van een iMac, je kan hier namelijk wel makkelijk bij het werk geheugen en de HDD... :P

maar zonder gekheid, lijkt er wel op ja, maar is toch ook wel heel anders.
als je het idee bekijkt, is het het zelfde, een machine met alles in het scherm, maar, dan toch wel weer in een eigenlijk heel andere form.


het lijkt mij wel een leuke machine op zich, doch vraag ik me wel wat wat dit dan gaat kosten.
ik bedoel, wat men ook van de Mac vind, die dingen zijn duur*, als dit een clone...




*als je mij wilt overtuigen dat dat niet het geval is, moet je eerst even een verklaring vinden waarom 8GB DDR3 in een iMac €200 extra kost, en 8GB DDR3 slechts zo'n €40,- kost bij webwinkels.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/15, 16:26:23 »
Geheugen kun je prima bij op hedendaagse iMacs.

Daarbij: dit is een overtrokken titel. Afgezien van dat het geen kloon is was de iMac ook niet door Apple zelf bedacht. De IBM 5100 en HP(!)-85 waren er ruim voor de eerste iMac.

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/15, 17:16:10 »
*als je mij wilt overtuigen dat dat niet het geval is, moet je eerst even een verklaring vinden waarom 8GB DDR3 in een iMac €200 extra kost, en 8GB DDR3 slechts zo'n €40,- kost bij webwinkels.
Hoeveel pins en welke frequentie?
Een 2 TB schijf kost ook "maar" ± 70 euro. Tenzij dat je een 2,5" model wilt hebben. ;) Dus let goed op met zulke uitspraken, door het compacte design van de Mac zijn de stukken die er in gebruikt worden vaak vreemd, zeldzaam en dus duur.

Zo een overdreven prijs hebben de meeste Macs weer ook niet. Als je alles bij elkaar optelt (ik reken dingen zoals het design hier ook bij, Macs worden gedesignd en niet gewoon in de vorm gestoken die uit een protruder komt, neem daar ook bij dat Apple niet gesponsord wordt door bloatware mee te leveren, en dat de meeste hardware kwalitatief hoger is, ook al zijn de specs lager), kan je zien dat de prijs best nog meevalt. Als je puur en alleen naar specs kijkt, is het inderdaad een pak duurder.

BTW, door naar dat foto'tje van die HP te kijken denk ik: dat voetje kan maar beter sterk zijn (en sterke scharnieren hebben) of de boel kan wel eens in elkaar vallen/kapot gaan...
« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 17:20:04 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/15, 17:19:23 »
HP kennende is dat een kwestie van "de proef op de som nemen". Soms gaat het goed bij HP, soms niet. Verschilt ook per persoon trouwens.

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/16, 08:36:30 »
Toch hoop ik dat ze hem wereldwijd uitbrengen. (HP kennende is dat voetje wel degelijk stevig ;) )

Maar wat bedoelen ze in feite met dit ? : Microsoft Windows 7 Pro 64-Bit Low-Cost OS  is dat een aangepaste versie of zo ?

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/16, 08:41:32 »
Ik kan de prijs trouwens nergens vinden? Wat is de prijs, hoe hoog? ???

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/16, 09:07:11 »
Timo: Starting at: $1899* (ik denk dat dat voor de Linux-versie is)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: HP Z1 Workstation: een geslaagde iMac kloon ?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/16, 14:56:06 »
Het ziet er mooi uit.. maar of dat nog steeds zo is als je er wat randapparatuur op aansluit vraag ik me af. Het lijkt erop dat alle kabelaansluitingen e.d. gewoon aan de rand van de monitor zitten. Dat is naar mijn mening een design fout. Die kabel aansluitingen hadden naar mijn mening in de voet geïntegreerd moeten worden. Denk maar eens een paar kabels erbij aan de rand van die monitor, dan is het hele design wat mij betreft in een keer om zeep geholpen.

Aan de andere kant heb je tegenwoordig veel draadloze randapparatuur. Draadloos netwerk, draadloze printers, draadloos toetsenbord, draadloze muis e.d. Ik ben zelf geloof ik niet zo van de draadloze muizen e.d., met name vanwege lege batterijen. Niet vor mij dus, maar voor mensen met draadloze randapparatuur lijkt het me prima.