Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?  (gelezen 29910 keer)

zwanita

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/30, 19:53:37 »
Laat  beide zoekfuncties een redelijke tijd naast elkaar bestaan. Monitor welke het meest wordt gebruikt en laat dan het forum middels een poll op de voorpagina beslissen.

Offline vis

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/30, 21:33:09 »
De oude.

Offline glupper68

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/30, 21:34:02 »
de oude svp,  of haal google weg en zet er ixquick voor in de plaats???   Dan vind ik beiden een goede optie.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/30, 21:36:12 »
Citaat van: glupper68
de oude svp,  of haal google weg en zet er ixquick voor in de plaats???   Dan vind ik beiden een goede optie.
Dan zou ik mij er ook in kunnen vinden (of scroogle, Johanvd heeft al aangegeven hoe je dat doet)...
Al blijft een extra zoekfunctie onder je browserzoekfunctie onlogisch naar mijn mening....

Offline Tico

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #29 Gepost op: 2007/10/01, 08:51:25 »
De oude voldeed prima en zocht enkel op dít forum, bij de nieuwe kijkt hij ook naar buiten, dat zou van mij nou weer niet hoeven. Ik stem derhalve op de oude

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #30 Gepost op: 2007/10/01, 09:06:10 »
Ik heb beide gestemd maar na een paar tests valt de nieuwe zeker mee.
Hij zoekt ook op andere plaatsen zoals list en wiki naar een mogelijke oplossing.Maar blijft binnen Ubuntu-nl.

Ik kom sneller waar ik wil met de nieuwe.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Theejoo

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #31 Gepost op: 2007/10/01, 09:20:00 »
De oude zoekfuntie heb ik gestemd.

Ik miste hem al heb me rot gezocht, ik gebruik(te) die veel om iets op te zoeken in de zin en het woord. :o heeft me veel geholpen voorkomt dubbel posten.

Nu heb ik hem ook nodig, want mijn triple start is mislukt de Grub geeft alleen Gutsy beta en Feisty niet NXP.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #32 Gepost op: 2007/10/01, 10:44:15 »
Ik heb op de oude (vertrouwde) zoeker gestemd.
Daar heb ik ook een goede reden voor.

- Een belangrijk aspect aan mijn browser, vind ik de tabbladen. In het forum open ik de topics altijd met Ctrl+klik - zodat het in een nieuwe tab geopend wordt - dit maakt het makkelijker navigeren en ook kan ik zo meerdere topics openen zelfs van verschillende categorieen.
De oude zoekfunctie kon ik ook in een nieuwe tab openen, door op dezelfde manier Ctrl+klik op de zoekbutton de drukken.
Bij de nieuwe google-zoeker werkt dat niet. Dit vind ik zeer irritant.

- Bovendien kreeg je in de oude zoeker de resultaten te zien in het zelfde kleurenschema en dezelfde opmaak als het hele forum. Dat vind ik wel zo prettig.

- Bovendien (maar dat is echt een persoonlijke visie) vind ik, dat dit forum zich niet op deze manier moet verbinden aan een zoekmachine. Die keuzevrijheid mag er wel zijn, maar ik heb nu helemaal geen keuzevrijheid - ik moet voor google kiezen - als ze er allebei zijn, kan ik nog steeds niet voor mijn eigen zoekmachine kiezen.

Kortom: de keuzevrijheid is juist veel groter, als we op dit forum ons aan geen enkele zoekmachine verbinden, maar een eigen zoeker hebben. Een ieder kan dan daarnaast zijn of haar eigen zoekrtje gebruiken.

Of we moeten tien zoekmachines aan dit forum verbinden - dan is er pas sprake van keuzevrijheid.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #33 Gepost op: 2007/10/01, 11:42:30 »
ik stel vast dat deze poll erg leeft onder de leden, er zijn reletatief veel participanten. verder is de uitkomst voorlopig erg eenduidig. de nieuwe zoekfunctie alleen bevalt niet. ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #34 Gepost op: 2007/10/01, 11:43:51 »
Citaat van: leoquant
ik stel vast dat deze poll erg leeft onder de leden, er zijn reletatief veel participanten. verder is de uitkomst voorlopig erg eenduidig. de nieuwe zoekfunctie alleen bevalt niet. ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.
+1

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #35 Gepost op: 2007/10/01, 11:58:00 »
De oude, meer uit principiele redenen:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/150171#p150171

Ik zie niet in waarom (mogelijke) tekortkomingen in de bestaande zoekmachine kunnen leiden tot het verloochenen van principes. Bovendien vind ik een dergelijke zoekfunctie geen professionele uitstraling hebben.

Ik pleit er dus voor om goed te kijken naar de bezwaren die men heeft met de oude zoekmachine en deze te verbeteren.

Offline Dave

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #36 Gepost op: 2007/10/01, 12:49:53 »
wel de oude gestemd (als het stemmen ergens toe dient). beide is helemaal prima maar denk eigenlijk dat de nieuwe een kwestie van wennen zal zijn.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #37 Gepost op: 2007/10/01, 13:48:48 »
Citaat van: leoquant
ik stel vast dat deze poll erg leeft onder de leden, er zijn reletatief veel participanten. verder is de uitkomst voorlopig erg eenduidig. de nieuwe zoekfunctie alleen bevalt niet. ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.
Ik denk dat de voorlopige uitkomst momenteel maar 1 optie met draagkracht laat zien.

Overigens is er wel 1 positief punt over de functionaliteit te zeggen (van het google-zoekertje):
het zoekt namelijk ook in de wiki en de nl-documentatie. Mede daardoor kon ik vandaag een vraag oplossen, zonder dat ik daarvoor een hele draad op dit forum moest schrijven/lezen.
Deze functionaliteit is echt een aanwinst, want zo worden nieuwe gebruikers min of meer ertoe aangezet de documentatie en de wiki te raadplegen, in plaats van subiet naar het forum te rennen.
Overigens is het forum natuurlijk dan nog steeds een uitmuntende vraagbaak, maar dat sluit de documentatie niet uit :)

Waarmee ik maar wil zeggen:
hanteer een eigen intern zoekertje, die ook de nl-wiki en nl-documentatie doorzoekt.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #38 Gepost op: 2007/10/01, 17:57:09 »
Citaat van: markba
De oude, meer uit principiele redenen:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/150171#p150171

Ik zie niet in waarom (mogelijke) tekortkomingen in de bestaande zoekmachine kunnen leiden tot het verloochenen van principes. Bovendien vind ik een dergelijke zoekfunctie geen professionele uitstraling hebben.

Ik pleit er dus voor om goed te kijken naar de bezwaren die men heeft met de oude zoekmachine en deze te verbeteren.
Markba, ik heb je redenen gelezen en ik denk dat ik (grotendeels althans) het met je eens ben.

Het betekent (in mijn ogen) dan echter ook, dat die akelige GoogleMap een andere kaart wordt.....

Offline mcgyver

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #39 Gepost op: 2007/10/01, 18:14:47 »
Citaat van: markba
Ik pleit er dus voor om goed te kijken naar de bezwaren die men heeft met de oude zoekmachine en deze te verbeteren.
Mee eens markba, vooral het bovenste stukje. Ik verkies verbetering altijd boven vernieuwing.

Offline neusje80

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #40 Gepost op: 2007/10/01, 20:07:28 »
Ik heb geen google nodig in dit forum, ik heb al een google searchbar in firefox.
Als ik in het www wil zoeken dan doe ik dat niet hier op het forum
Ubuntu User no. 17620

Offline ivo

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #41 Gepost op: 2007/10/01, 22:07:07 »
Waarom is de zoekfunctie weggehaald?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

JimZ

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #42 Gepost op: 2007/10/01, 23:38:03 »
Mogen we alsjeblieft de normale zoekfunctie (binnen dit forum dus) weer terug en haal dat Google-verhaal eruit.

Ik zit (vooral vandaag) soms secondenlang te wachten op het laden van een pagina omdat m'n browser volgens de werkbalk onderin bezig is met:

server www.google.com opzoeken

En da's behoorlijk irritant moet ik zeggen.

Gr,
Jim

Offline SWAT

  • Administrator
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #43 Gepost op: 2007/10/02, 11:48:15 »
Citaat van: JimZ
Ik zit (vooral vandaag) soms secondenlang te wachten op het laden van een pagina omdat m'n browser volgens de werkbalk onderin bezig is met:
server www.google.com opzoeken
En da's behoorlijk irritant moet ik zeggen.
Dan ben jij volgens mij de enige met dat probleem, want hier blijf die razendsnel. Klinkt als een DNS probleem

E-fonz

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #44 Gepost op: 2007/10/02, 11:59:48 »
Is het niet het doel om dit forum uit te breiden met help topics? Als je google search gebruikt wordt doorverwezen naar andere sites waar een eventueel topic aangevuld gaat worden. Zo verliest na verloop van tijd DIT forum aan kracht.

Mijn gedachte dan........

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #45 Gepost op: 2007/10/02, 12:11:54 »
Hoe bedoel je helptopics?

Veel handleidingen staan op de wiki: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie
Hoe je met google, scroogle of een andere zoekmachine op dit forum zoekt staat in mijn handtekening.

E-fonz

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #46 Gepost op: 2007/10/02, 19:03:05 »
Handig, maar niet iedereen weet dat. Niet iedereen leest handtekeningen. Al zou je een wiki als startpagina neerzetten zouden sommigen nog gaan zoeken en vragen in forums al staat het antwoord in de wiki.

In de korte tijd dat ik hier aanwezig ben, heb ik al behoorlijk wat info weggehaald m.b.v. de interne zoekmachine.

Misschien op de een of andere manier een google-pagina met een 'voor-ingevulde' zoekfunctie invoeren? met als aanvang jouw sig voorbeeld (site:ubuntu-nl.org)? (Zoals nu al op enigerlei mate is?)

Offline woteb

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #47 Gepost op: 2007/10/02, 21:30:32 »
De oude.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #48 Gepost op: 2007/10/02, 21:42:12 »
Die poll is ongeldig!!

er is een stem of iig een % zoek :/

Offline Rulus

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #49 Gepost op: 2007/10/02, 21:57:33 »
Er is helemaal geen stem zoek? 71 + 2 + 24 is 97 hoor.. En die procenten worden berekend en afgerond op een geheel getal, dat kan er dus (een klein beetje) naast zitten.