Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB  (gelezen 15360 keer)

Offline Ellen_vH

  • Lid
Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Gepost op: 2010/04/22, 21:04:27 »
Ik probeer Ubuntu Network Remix te installeren op mijn Aspire One A150. Ik heb via Unetbutin een opstart USB-stick gemaakt met Network Remix erop. Vervolgens de BIOS setting gewijzigd naar boot van USB-HDD, maar als ik de USB-stick in een poort stop loopt íe vast. Hij blijft hangen in het scherm met het Acer logo.

Wat kan ik doen? Alvast dank voor de tips!

Ellen

Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/22, 23:22:44 »
Hoi Ellen,

Ik heb zelf ook zo'n Aspire One netbookje (wel met 11 inch) scherm.  Hier is de installatie alvast probleemloos verlopen.  Daarom: heb je getest of je ISO file niet corrupt is?  Misschien Unetbootin eens terug binnenhalen & je stick terug bootable maken?  Wat ook helpt: je stick eerst eens formateren (naar FAT), en dan pas UNR er op zetten.  Je stick moet ook min. 1 GB groot zijn!


Johan.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/22, 23:41:48 »
En als ik mij niet vergis, moet je de USB poort aan de linkerzijde hebben. Nog even en dan zet ik UNR 10.04 erop. Ik gebruik zelf altijd het programma in Ubuntu zelf, Systeem>Beheer>USB-opstartschijf maken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/23, 01:20:20 »
Als een netbook, pc of laptop de mogelijkheid heeft om op te starten van een usb stick of usb hdd dan maakt het echt niet uit of men nu de linkse, rechtse, bovenste of eender welke usb poort pakt beste Gijsbert. ;)

Op mijn Acer Aspire One 150 kan ik alle drie de usb poorten gebruiken hiervoor. Op m'n gewone laptop alle vier usb poorten en van elke start het gewoon op.

Van Unetbootin ben ik nooit echt kapot van geweest juist omdat het soms wel eens problemen opleverde. Als het Ubuntu betreft wat ik wil installeren vanaf een usb stick dan maak ik die, net als Gijsbert, met de tool die bij Ubuntu zelve zit. Dit is ook te bewerkstelligen vanaf de live-cd modus. :)

Nu ben ik toch verder benieuwd wat er uit dit topic komt en waar het nu aan ligt dat het bij Ellen niet lukt.
Zat de usb stick er wel goed ingestoken? Dit kan ook een oorzaak zijn als toevallig niet zo zou zijn geweest.


Offline Ellen_vH

  • Lid
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/23, 13:26:35 »
Dank voor de reacties!

Ik heb een nieuwe opstart USB gemaakt, de stick eerst nog een keer geformatteerd. Maar ik houd hetzelfde probleem, welke USB-poort ik ook probeer...
Misschien ligt het aan de USB-stick? al kan ik me dat niet goed voorstellen, hij is 1GB en nog helemaal nieuw.

Ik snap er niets van.
Ellen

Offline Ellen_vH

  • Lid
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/23, 13:55:11 »
Overigens draait er nu Linpus op mijn Aspire One. Zou dat er wellicht ook iets mee te maken kunnen hebben?

Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/23, 16:08:43 »
Ik probeer Ubuntu Network Remix te installeren op mijn Aspire One A150. Ik heb via Unetbutin een opstart USB-stick gemaakt met Network Remix erop. Vervolgens de BIOS setting gewijzigd naar boot van USB-HDD, maar als ik de USB-stick in een poort stop loopt íe vast. Hij blijft hangen in het scherm met het Acer logo.

Wat kan ik doen? Alvast dank voor de tips!

Ellen
staat er in je bios nog andere usb's ik heb usb hdd en usb en de usb-hdd staat toch boven de hardeschijf ?normaal maakt het niet uit welk os er al op de pc staat aangezien deze nog niet geladen wordt

Offline Ellen_vH

  • Lid
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/23, 19:46:55 »
Ik heb alle USB boot methodes al geprobeerd, maar geen van allen werkt...

Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/23, 20:24:40 »
Hoi Ellen,

Heb je al eens iets anders op die stick gezet?  Iets van net kleiner dan 1 GB?  Er zijn namelijk al sticks opgedoken die 8 GB beloofden (en ook zo door een PC herkend werden), maar in werkelijkheid slechts 512MB groot bleken te zijn.  Wil je echt zeker zijn dan kun je best een file naar je stick kopiëren die net < 1GB is.  Geeft dit problemen dan is je stick stuk of een nepperd.


Edit: heb jede ISO file van Ubuntu al eens op CD gebrand en op een gewone PC getest op fouten?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/23, 20:26:52 door Johan Nooyen »
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/23, 20:33:55 »
Die Usb stick moet USB 2.0 zijn; USB 1.1 werkt n.l niet
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/23, 22:51:45 »
ik had ook zo een probleem met mijn opstart USb maar je hebt als ik me niet vergis er een een vinkje dat je aan of uit kan zetten met  snel formattin ofzo. gewoon proberen en misschien werkt het?

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline dnabbor

  • Lid
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/24, 09:29:40 »
Ik heb mijn acer aspire d150 ook gewoon met een stick geïnstalleerd via Unetbootin.
Heb je niet per ongeluk nog een geheugenkaartje in je lezer?
Acer One D150

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/24, 10:32:30 »
vaak moet je niet alleen de boot volgorde in het bios goed zetten maar op ESC rammelen tijdens de boot bij die netbookjes.

dan krijg je een mini bios keuze schermpje en kan je je stick selecteren en daarvan booten ;)

Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/24, 10:53:08 »
Als je op ESC drukt krijg je het Grub menu te zien bij de AAO, als je er een besturingssysteem er op hebt.
F2 is voor in de BIOS te komen en dan met F12 kan je de opstart volgorde wijzigen. Zowel voor F2 als F12 direct de betreffende toets in drukken en dan aanzetten, anders start het netbook als nog op van de SSD of HD.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/24, 11:17:55 »
idd F12 Gijs, ik was in de knoop met de EEE-pctjes, die gebruiken ESC.

my bad :(

Offline Kevin.

  • Lid
Re: Mijn Acer Aspire One wil niet booten van USB
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/24, 14:34:44 »
[Moderator edit - Alberto verwijderd]
« Laatst bewerkt op: 2010/04/24, 15:12:14 door Dennis Kaarsemaker »
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2