Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 18.04, updaten via Lauchpad. Updaten geen meldingen meer? (password gevr)  (gelezen 337 keer)

Offline jos34

  • Lid
Betekent als ik kies voor updaten via Lauchpad hij geen password meer vraagt? (automatisch updaten zonder meldingen?)

« Laatst bewerkt op: 2019/01/13, 21:05:52 door jos34 »

Als eerste zou ik dat vinkje voor 'unsuppported updates' weghalen, dat is meer iets voor testers die  een ondersteunen de rol willen geven bij updates die nog in ontwikkeling zijn.
Als je updates via LivePatch wilt binnnenhalen moet je je aanmelden via een Livepatch account en daarvoor heb je weer een UbuntuOne account nodig. Volg de aanwijzingen als je dat wilt.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline vanadium

  • Lid
Livepatch gaat over het bijwerken van de kernel zonder dat je hoeft te herstarten. Als huis-, tuin- en keukengebruiker zou ik daar eenvoudig van wegblijven: geen meerwaarde voor ons.

'unsuppported updates' staat standaard aangevinkt. Laat dat dus maar zo. Die repository staat met een lage prioriteit ingesteld. Pakketten daar worden niet automatisch geïnstalleerd. Je moet uitdrukkelijk aangeven dat je het pakket uit die bron wil vooraleer het geïnstalleerd wordt.