Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stroomverdeling over harde schijven  (gelezen 1049 keer)

Offline Robertj

  • Lid
Stroomverdeling over harde schijven
« Gepost op: 2010/08/24, 19:04:23 »
Ik wil mijn harde schijven onafhankelijk kunnen in en uitschakelen. Daarvoor wil ik gewoon de stekker uit de schijf halen maar het schijnt dat de SATA aansluitingen vrij zwak zijn. Nu denk ik eraan om de witte aansluiting te gebruiken die er nog los in hangt, die met een stroom splitter verdubbelen naar twee aansluitingen en vervolgens aan beide aansluitingen een SATA stroomkabel naar de harde schijven toe. Mijn vraag is of dat qua stroomkringloop kan of wordt er dan te zwaar belast op één aansluiting. Dus kan een witte loshangende stekker opgesplitst worden in tweeén en aan beide aansluitingen een harde schijf aansluiten?

Groeten,

Robert

Re: Stroomverdeling over harde schijven
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/24, 20:11:22 »
Een moet makkelijk kunnen. Ik heb voor mijn SATA schijven andere sata kabels gekocht hier zit een metalen clipje op het stekkertje wat het stekkertje op zijn plaats houd.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/24, 20:21:45 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Robertj

  • Lid
Re: Stroomverdeling over harde schijven
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/24, 21:25:16 »
Het gaat bij mij niet om de SATA kabel maar om de stroom. Ik kom in feite één stroom aansluiting tekort. Dus vandaar dat ik vraag of ik die kan opsplitsen en er dan twee schijven op aansluiten.  Zoals het er nu uit ziet lijkt het erop dat er stekkers zijn door gelust.

Re: Stroomverdeling over harde schijven
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/24, 21:54:15 »
Dat had ik begrepen, daarom mijn opmerking, een meer kan wel, dus twee aansluitingen. En wat betreft de sata aansluitingen, met een metalen clipje, een borging, zit het wat beter in elkaar. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Robertj

  • Lid
Re: Stroomverdeling over harde schijven
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/24, 22:21:32 »
Okee, bedankt

Re: Stroomverdeling over harde schijven
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/24, 22:22:33 »
Ik heb vier sata schijven op de voeding zitten!Wel van 400 watt......Maar het is wel een goede energiebesparing,alleen hebben ze natuurlijk wel even tijd nodig om op te starten.Alleen die van je OS moet altijd draaien......
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.