Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

CD's Rippen met hoge kwaliteit

(1/5) > >>

Johan1952:
Ik wil graag mijn CD collectie naar mijn HD rippen. Nu gebruik ik Rythmbox daarvoor maar die gaat niet hoger dan mp3's van 128 en ik wil eigenlijk een betere kwaliteit.
Weet iemand welk programma ik daarvoor moet gebruiken?
En heeft iemand daar ervaring mee?

Johan

vanadium:
Je kan toch wel de instellingen in Rythmbox aanpassen? Het gaat blijkbaar via die obscure "gstreamer pipeline". Ik zie bij mij dat dit op "vbr-quality=6" ingesteld staat. Verander dat eens naar 2 (of lager). Als dat overeenkomt met de lame instelling -V 2, dan krijg je vbr mp3s met een gemiddelde bitrate van 192, wat al een gigantisch goede kwaliteit is.

Johan1952:
Ik was in de war met het programma, inderdaad gebruik ik sound juicer. Maar ik ben aan het wijzigen geweest met wat instellingen zoals vbr quality = verlaagd van 6 naar 1, maar de uiteindelijke bitrate blijft 128 kbps.
Moet ik iets anders wijzigen?

Dorst:
Maak onder Uitvoerformat een profiel aan met onderstaande regel, dan zou het wel moeten kunnen.

audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc vbr=0 bitrate=192 ! id3v2mux

DarkEra:
Mocht het nou echt niet lukken met het aanpassen dan zou je eventueel kunnen overwegen om Banshee te installeren. In Banshee kun je de bitrate van mp3 iets makkelijker instellen.  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie