Interactief > Testforum

Hoe stabiel is de nieuwe ubuntu 22 Jammy Jellyfish

(1/3) > >>

bart85:
Kan ik de nieuwe ubuntu daily build veilig installeren? Is deze stabiel genoeg voor een fysieke installatie. Vandaag 12 april, daily build van 9 april.

vanadium:
Niemand kan daar zinvol op antwoorden. Het is een beta-release, dus de kans dat er nog relatief grote bugs zijn, is niet geheel uitgesloten. En problemen hangen mogelijk ook samen met de apparatuur waarop je dit installeert. Op eigen risico.

bart85:
Is het verstandiger te wachten tot in ieder geval de release candidate?
Kunnen de eventuele bugs die erin zitten leiden tot beschadiging van mijn hardware?
Of altijd op te lossen met een schone installatie?

Pjotr:
Alles kan. Veiligste is dus, zoals altijd, om te wachten tot de definitieve versie.

Ronaldus:
Ik gebruik op 2 laptops inmiddels Xubuntu 22.04. en neem bewust het risico dat er iets niet helemaal kan gaan zoals het hoort. (Wat dan ook wel weer opgelost zal worden.)
Negen dagen voor de definitieve versie zul je denk ik ook niet erg veel risico lopen.

Met de installatie + het gebruik echter totaal nog geen problemen ondervonden. Het geeft mij veel vertrouwen over uiteindelijk de officiƫle 22.04 versie!

Zolang ik, bij het blijven updaten, uiteindelijk de final versie er maar op krijg! (En dat zou het geval moeten zijn.)

Heb alleen de snap versie van Firefox ingeruild voor de Firefox ESR versie volgens https://ubuntuhandbook.org/index.php/2022/03/install-firefox-esr-ubuntu/
Later nederlands gemaakt met de volgende add on: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/nederlands-nl-language-pack/
Draait hier aanmerkelijk sneller dan de snap versie.

De snap-versie daarna verwijderd met sudo snap remove firefox

+ Ik had MS Edge nog als browser in 20.04. Ging minder en die heb ik in 22.04 toch maar weer verwijderd.

In de terminal vervolgens: sudo update-alternatives --config x-www-browser
+ in het menu de voorkeursbrowser aangepast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie