Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kan niet navigeren in het GRUB menu  (gelezen 534 keer)

[Opgelost] Kan niet navigeren in het GRUB menu
« Gepost op: 2012/02/28, 22:56:01 »
Ik heb zonet Xubuntu geïnstalleerd op mijn PC naast Windows 7.
Als ik opstart, krijg ik de GRUB te zien maar ik kan er niet in navigeren.
Niet met de pijltjestoetsen en ook niet met de + of - toetsen
Mijn Keyboard is een Microsoft wired keyboard  600
« Laatst bewerkt op: 2012/02/28, 23:43:33 door koffieboon »
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Kan niet navigeren in het GRUB menu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/28, 23:32:32 »
Dat is een USB toetsenbord neem ik aan? Als je de computer opstart, staat er een regel welke toets je moet indrukken om in het BIOS te komen.
Kijk in het BIOS of de USB ondersteuning staat ingeschakeld tijdens het opstarten. Is dit zo, dan moeten we verder kijken. Is dit niet zo dan moet je die inschakelen. Kan je het niet vinden kijk dan tijdens het opstarten welke BIOS je hebt en vermeld deze hier. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Kan niet navigeren in het GRUB menu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/28, 23:43:11 »
Dat is een USB toetsenbord neem ik aan? Als je de computer opstart, staat er een regel welke toets je moet indrukken om in het BIOS te komen.
Kijk in het BIOS of de USB ondersteuning staat ingeschakeld tijdens het opstarten. Is dit zo, dan moeten we verder kijken. Is dit niet zo dan moet je die inschakelen. Kan je het niet vinden kijk dan tijdens het opstarten welke BIOS je hebt en vermeld deze hier. :)

Ben even in het BIOS gedoken en dat was inderdaad de oplossing! Gijsbert, ik zou het zelf nooit gevonden hebben! Bedankt.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.