Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?  (gelezen 1040 keer)

Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Gepost op: 2011/05/19, 23:47:11 »
Eindelijk is het gelukt om 11.04 (32 bit) Live te draaien. Het probleem is echter dat ik voor de bootoptie "nomodeset" moet kiezen, anders valt het beeldsignaal weg, en dat zonder juiste ondersteuning voor mijn grafische kaart (Nvidia GeForce 9600 GT) de klassieke weergave automatisch wordt gekozen. Wil best mijn 10.10 proberen te upgraden naar 11.04 maar daarvoor wil ik wel eerst Unity live getest hebben. Hoe zou ik dat het best kunnen aanpakken?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/19, 23:51:08 »
Al in Virtualbox geprobeerd?

DarkEra

  • Gast
Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/20, 00:07:08 »
Als je nu een Pc of laptop had met een grafische kaart van Intel (zoals op mijn Acer netbook zit b.v.) zou het out of the box kunnen werken.
Andere opties dan deze en bovengenoemde post zullen er helaas niet zijn om Unity live te proberen lijkt mij zo.

Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/20, 00:16:42 »
Bedankt in ieder geval. Ga de VirtualBox optie maar eens proberen.

Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/20, 01:27:47 »
Unity werkt ook niet in VirtualBox.
Dat heb ik al geprobeerd, misschien is het een idee om een oude hdd (als je die hebt) te nemen en daar 11.04 op te zetten.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/20, 01:33:09 »
Het werkt maar dan moet je de laatste versie hebben en de extra's er op zetten.
Nu ondersteund het ook Gnome shell.

Ik ha Unity draaien in Virtualbox maar bij mij werkt het ook van de live cd.
Intel kaartje in mijn laptop en een ati 9800 raidaon kaartje in mijn P4 en bij beide werkte het.


Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/20, 01:36:20 »
VirtualBox werkt, maar het is natuurlijk niet optimaal. Denk niet dat ik een eerlijke Unity-ervaring heb gehad zo aangezien het in VB allemaal net wat stroperiger is dan in het echt... hoop ik tenminste ;)

Heb deze handleiding gevolgd: http://www.webupd8.org/2010/12/how-to-test-ubuntu-1104-with-unity-in.html

edit: zoals Emiel zegt inderdaad de laatste versie van VirtualBox, die opeens Oracle VirtualBox heet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live-CD start in klassieke weergave, hoe Unity uittesten?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/20, 01:50:53 »
Bij mij zat er niet veel verschil tussen.

Maar ik had de helft mijn mijn CPU voor Virtualbox gebruikt en 128mb video geheugen en 3 gig ram.
Mijn virtualbox is sneller dan mijn P4 op specs.  =D

Het menu reageert op mijn P4 wat beter maar daar zit een ati kaart in die wat beter is dan mijn intel kaartje.
Programma's starten wel wat trager op, op mijn P4.