Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu boot probleem  (gelezen 626 keer)

pimsy

  • Gast
Kubuntu boot probleem
« Gepost op: 2007/03/04, 03:45:25 »
Ik heb dus Kubuntu 6.10 (Edgy Eft) gedownload en gebrand (de iso) maar hij boot niet op. Heb em al 3 keer gebrand op verschillende brandsnelheden (4x, 8x en 10x)

Niks werkt, heb em nou toch maar bestelt voor 3 euro en heb em hopelijk snel binnen maar zou em nu al wel willen gebruiken. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

En ik heb een Toshiba Satellite L20 (laptop)
Ubuntu werkte eerst wél. En heb toenet Windows Vista (om ff te kijken of me boot dinguh niet kapot was ofzo) geprobeerd te booten en die doet het wel :S:S

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Kubuntu boot probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/04, 04:49:39 »
Kun je misschien vertellen wat er precies gebeurt? Wordt de CD niet als "bootable" herkent en start-ie meteen van harde schijf of is er wat anders aan de hand?
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kubuntu boot probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/04, 11:04:20 »
een bootable systeem maak je op toshiba's, door de f12 toets ingedrukt te houden, dan verschijnt het bootmenu.

Offline Ramana

  • Lid
Kubuntu boot probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/04, 11:14:19 »
Citaat van: pimsy
Ik heb dus Kubuntu 6.10 (Edgy Eft) gedownload en gebrand (de iso) maar hij boot niet op. Heb em al 3 keer gebrand op verschillende brandsnelheden (4x, 8x en 10x)

Niks werkt, heb em nou toch maar bestelt voor 3 euro en heb em hopelijk snel binnen maar zou em nu al wel willen gebruiken. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

En ik heb een Toshiba Satellite L20 (laptop)
Ubuntu werkte eerst wél. En heb toenet Windows Vista (om ff te kijken of me boot dinguh niet kapot was ofzo) geprobeerd te booten en die doet het wel :S:S
De Vista-cd boot wel? Dan is de bootvolgorde ok (eerst cd, dan hd). Is de cd wel als ISO gebrand? of als bestand? Wat zie je als je met een browser naar de CD kijkt?