Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen  (gelezen 997 keer)

Offline peer

  • Lid
van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen
« Gepost op: 2009/11/03, 17:11:32 »
Hallo,
gisteren heb ik op mijn asus eee 100H de upgrade gedaan van 9.04 naar 9.10 NBR.

de upgrade deed er ongeveer anderhalf uur over en daarna startte de computer zonder problemen op.

Maar het opstarten in duidelijk veel langzamer dan voor de upgrade.
Ook het opstarten van programma's zoals firefox en gnome commander is trager geworden.

Een positieve verbetering vind ik de layout. In plaats van een kolom aan beide kanten van het scherm is er nu één kolom aan de linkerkant. De kolom aan de rechterkant gebruikte ik alleen voor de shutdownknop. De shutdownknop kan ik overigens niet meer vinden.
De buttons zijn een stuk groter waardoor het scherm overzichtelijker wordt. Ik kan dus makkelijker mijn weg vinden.

In 9.04 werden de buttons groter als ik er met de muis overheen ging. In 9.10 verschijnt er een groot donker vierkant. Dit vind ik wel een achteruitgang.

De kleurstelling vind ik gewoon lelijk. Daarom heb ik direct een andere achtergrond gekozen.

Er zijn een aantal nieuwe opties die ik nog niet ken: ubuntu one,  cloud en softwarebibliotheek. De laatste ken ik van linux mint en lijkt me zo wel aardig.

Overall gezien ben ik wel wat teleurgesteld. Met name het opstarten van de computer en van de programma's vind ik erg tegenvallen. Ook de vierkanten in plaats van de groter wordende buttons vind ik minder.

Ik merk dat ik stiekum al weer aan het zoeken ben naar een andere netbooklinuxdistributie. Of misschien zet ik 9.04 wel weer terug.
Of moet ik toch meer even 'wennen'

Peer

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 18:01:35 »
of probeer een schone installatie, dit kan ook schelen bij sommige apparaten.

FrSu

  • Gast
Re: van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 19:57:23 »
Eeebuntu 3.0 NBR al bekeken?

FrSu

  • Gast
Re: van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/03, 20:29:46 »
Die overigens prima werkt op mijn 1000H. XD

Verder zien de toekomstplannen voor eeebuntu er ook goed uit voor 2010, op basis van Debian. Hierover is hier: http://forums.eeebuntu.org/viewtopic.php?f=25&t=4492 meer te lezen.

Ik blijf dus nog even bij mijn teletubby NBR ;)

Offline peer

  • Lid
Re: van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/04, 08:18:36 »
ja,

ik zit eeubuntu te overwegen en dan de standard of de baseversie. Vermoedelijk de base-versie.
Maar ik ben ook wel gecharmeerd van geeeubuntu als ik daar de kleine icoontjes onder op de balk naar mijn hand kan zetten.

Maar ik blijf even bij 9.10. Gewoon wat ervaringen opdoen en ik wil niet te snel een schone installatie gaan doen. Ik raak dan toch altijd data kwijt.

Ik heb gemerkt dat Synaptic sluit als ik een term in het zoekvenster typ.

Peer

Offline peer

  • Lid
Re: van 9.04 naar 9.10 NBR, eerste ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/04, 08:30:58 »
Die overigens prima werkt op mijn 1000H. XD

Verder zien de toekomstplannen voor eeebuntu er ook goed uit voor 2010, op basis van Debian. Hierover is hier: http://forums.eeebuntu.org/viewtopic.php?f=25&t=4492 meer te lezen.

Ik blijf dus nog even bij mijn teletubby NBR ;)

ja, ik heb even dit topic gelezen en dat lijkt het wachten waard