Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden op externe harde schijf kunnen niet worden benaderd  (gelezen 1966 keer)

jokevo

  • Gast
Hallo allemaal,

Sinds ik 8.10 heb geinstalleerd kan ik niet meer de bestanden op de harde schijf openen.
De harde schijf wordt wel gevonden, en zelfs de mappen kun je hier op zien.
Alleen als ik een map wil openen, dan kom ik weer in de home directory van de lokale schijf.
Hoe kan dit nu weer?
De harde schijf is overgens aangesloten op het netwerk dmv een ethernetkabel op de router.
Wie weet mischien een oplossing?

Re: Bestanden op externe harde schijf kunnen niet worden benaderd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/13, 07:24:43 »
Ik heb dit ook voor en nog altijd niet opgelost.
Daarom heb ik maar terug Ubuntu 8.04 LTS op mijn PC staan tot ze dit probleem oplossen.
Ik denk dat het te maken heeft dat de Samba server op je externe HD verouderd is. En de nieuwe Samba in ubuntu 8.10 kan hier niet mee overweg.
Je kan proberen de externe HD te updaten met de nieuwste firmware van de fabrikant. Maar als dat niet genoeg is, moet je wachten...
Als je iets gevonden hebt, mag je het me altijd laten weten.

Arvid

Offline johan100

  • Lid
Re: Bestanden op externe harde schijf kunnen niet worden benaderd
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/14, 13:52:07 »
Hallo,

Ook ik heb het probleem dat ik de bestanden op mijn netwerkschijf in 8.10 niet meer kan zien/lbenaderen. Ik zie nog wel de (Windows)-shares die ik heb gemaakt, maar niet de bestanden die er in staan.

Dit  lijkt een algemeen probleem te zijn waar, voor zover ik dit op andere forums heb gecheckt, nog geen oplossing is.

Zouden er dan werkelijk zo weinig Ubuntu-gebruikers zijn, die met een netwerk-hd werken? Dat lijkt me wel heel erg sterk.

Aangezien ik op 3 pc's Ubuntu ( 2 x 8.04, 1x 8.10) heb staan, zou ik al behoorlijk geholpen zijn als de vanuit de pc's onder Ubuntu de netwerk-hd benaderd kon worden. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

met vriendelijke groet
Johan

Offline w.d

  • Lid
    • WTR-DK
Re: Bestanden op externe harde schijf kunnen niet worden benaderd
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/14, 15:19:37 »
Ik heb exact hetzelfde probleem, en er bestaat helaas geen nieuwe firmware voor mijn nas.
Hopelijk komt er een update voor dit probleem.
Nu benader ik de schijf via ftp, maar dat is niet ideaal...

Re: Bestanden op externe harde schijf kunnen niet worden benaderd
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/14, 16:20:35 »

Aangezien ik op 3 pc's Ubuntu ( 2 x 8.04, 1x 8.10) heb staan, zou ik al behoorlijk geholpen zijn als de vanuit de pc's onder Ubuntu de netwerk-hd benaderd kon worden. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Het probleem is pas van Ubuntu 8.10. Dus met de PC's op 8.04 zou het wel moeten gaan.