Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: smtp gateway met ssl/tls  (gelezen 1341 keer)

Offline VictorE

  • Lid
smtp gateway met ssl/tls
« Gepost op: 2020/12/15, 09:56:40 »
Ik ben nieuw hier en zou graag een vraag droppen.

Ik gebruik nu een SMTP gateway service op basis van IIS wat natuurlijk ruk is en niet af is en onvriendelijk , het ondersteunt nl geen ssl/tls er zit wel een TLS vakje, als je het aanzet werkt niets  meer, documentatie NULL.
Dus ik vroeg mij af is dat op Ubuntu mogelijk is, ik heb al een middag zitten zoeken of ik een whitepaper kon vinden maar helaas dus maar dichter bij de bron zoeken had ik bedacht.

Dus een SMTP gateway zoals providers die gebruiken om transparant mail te releayen, geen open relay natuurlijk ;-)

Als iemand wil helpen graag,

bvd Victor.

Offline aartje

  • Lid
Re: smtp gateway met ssl/tls
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/15, 10:56:04 »

Offline VictorE

  • Lid
Re: smtp gateway met ssl/tls
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/15, 15:39:36 »
hallo aartje,

bedank voor de snelle reaktie, leuk.

ik ben er meeteen aan de gang gegaan, na enig leeswerk voor exim4 gegaan omdat dit het meest gebruikt wordt.
En heb dus de Exim – Procedure gevolgt uit je link en dat was gelukt, na wat test bleek dat er nog wel meer moet gebeuren, TLS configureren en user autenticatie aangezet en de UFW ingesteld.
Ik had deze link gevolgt https://www.marcus-povey.co.uk/2015/04/16/configuring-starttls-in-exim/
daarnog de link gevolgt https://ubuntu.com/server/docs/mail-exim4

ik probeerde met puty een telnet naar 25 maar krijg gelijk een connectie closed.
gekeken of de services draaien etc.

blijkbaar is het niet zo eenvoudig als je dan hoopt.

gr victor

 



Offline aartje

  • Lid
Re: smtp gateway met ssl/tls
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/16, 08:49:53 »
Fijn dat je iets verder bent geraakt. Eerlijk gezegd heb ik me met dit soort zaken (oa mailservers)
al 18 jaar niet bezig gehouden (professioneel), dus ik hoop dat er ook anderen zijn die je kunnen
helpen.

Offline VictorE

  • Lid
Re: smtp gateway met ssl/tls
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/23, 12:15:35 »
Bedankt voor je reaktie.
tot nu toe blijft het stil hier, de vraag lijkt simpeler dan de oplossing.

we wachten het even af.

bedankt.