Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup  (gelezen 500 keer)

Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Gepost op: 2015/06/20, 15:00:51 »
Beste mensens,

Omdat ik windows helemaal van mijn systeem wilde hebben, wilde ik een herinstallatie doen van Ubuntu Mate 14.04. Dat verliep prima als altijd, tot dat ik mijn backup ging terugzetten. Ook dat leek goed te gaan, maar op het einde kreeg ik een hele rits met foutmeldingen met als kopje: De volgende bestanden konden niet hersteld worden. Controleer of u wel schrijfrechten heeft voor deze bestanden. Daaronder een hele rij met bestandslocaties. Het meest vervelende is dat al mijn email instellingen, historie, adressen en ontvangen en verzonden mail niet teruggezet wordt. Iemand een idee wat er mis gaat? De backups staan op een externe harde schijf en ik gebruik het standaardprogramma reservekopieen (Deja Dup).
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/20, 16:04:38 »
Persoonlijk vind ik het instellingen menu van deja dub onduidelijk en schept het in mijn ogen valse verwachtingen en ben overgestapt op een ander programma. Moeilijk te zeggen wat hier in jouw geval aan heeft geschort.
 - Deja dup is geen partitie-backup tool maar voor afzonderlijke bestanden.
 - Er is verschil tussen een volledige backup en een incrementiele backup.


Je schreef :
De volgende bestanden konden niet hersteld worden. Controleer of u wel schrijfrechten heeft voor deze bestanden.
Daaronder een hele rij met bestandslocaties.

Het meest vervelende is dat al mijn email instellingen, historie, adressen en ontvangen en verzonden mail niet teruggezet wordt.

Kan je zelf iets afleiden uit de bestandslocaties die in de foutmelding stonden ?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/20, 16:05:31 »
Misschien heb je bij herinstallatie een andere user id dan bij je vorige installatie. Iedere account heeft een nummer, de user id. De eerste account die aangemaakt wordt, tijdens installatie, heeft user id 1000. Opeenvolgende accounts krijgen 1001, 1002 enz.

Een andere mogelijkheid is dat je backup ook systeembestanden bevat, of bestanden die niet van jou zijn: dergelijke bestanden kan je dan niet terugzetten wegens geen permissie.

- Verifieer eens voor jezelf of het kan dat je account nu anders is. Dit kan als je je account niet tijdens installatie, maar erna hebt aangemaakt, in je huidige of in je vorige installatie.

- Kijk eens naar de bestandslocaties om een idee te krijgen van welk soort bestanden niet teruggezet kunnen worden. [EZ-man was me voor].

We proberen in dit stadium  enkel te weten wat er aan de hand is.

Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/20, 16:12:44 »
Dank voor de reacties.

Ik gebruik altijd de zelfde home locatie: leo. En ik heb geen andere home partitie in gebruik of gebruik gehad. Alle bestanden die wel goed teruggezet worden komen van de zelfde home partitie en de zelfde back up. Das juist het bizarre.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/20, 16:24:04 »
Deja Dup is de grafische schil van duplicity. Misschien kan je onderstaande links bestuderen :
  -  Gnome Wiki / DejaDup / Restore / WorstCase
  -  AskUbuntu - Deja Dup restore error

Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/20, 19:11:30 »
Dank!

De afgelopen uren van alles mee geprobeerd. Geen succes jammer genoeg. Vond ook nog een site waarbij je als beheerder met Deja Dup kunt werken... geen ander resultaat. http://askubuntu.com/questions/130674/how-do-i-open-deja-dup-as-root

Het gekke is dat het tot nu toe altijd feilloos werkte als backup en restore programma.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/20, 19:15:49 »
waarbij je als beheerder met Deja Dup kunt werken...

Ja, daar zat ik ook nog aan te denken.
Erg rot dat de zaak niet werkt.

edit:  ik gebruik LuckyBackup
« Laatst bewerkt op: 2015/06/20, 19:17:26 door EZ-man »

Re: Foutmelding bij herinstallatie bij terugzetten Backup
« Reactie #7 Gepost op: 2015/06/20, 20:23:25 »
hmm lucky backup...dan maar hopen dat dat geen bad lucky backup wordt .... ga ik proberen. En ik ga ook maar weer gewoon een echte harde kopie van mn home maken, zoals ik dat vroeger deed.

3 manieren; dan moet er toch tenminste 1 goed gaan  hoop ik. Nou maar gaan ploeteren om mijn mail weer in te stellen. Gelukkig zitten veel adressen nog  in de My Mail app van mijn mobiel.  Ik zeg altijd tegen anderen: super handig al je instellingen, mail en documenten, history van je webbrowser, inlog ... het zit allemaal in je home.... handig... tenzij je de helft niet meer kan terughalen.

Leo
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum