Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pdf weergave in caja (bestandsbeheerder)  (gelezen 491 keer)

Offline hvb

  • Lid
pdf weergave in caja (bestandsbeheerder)
« Gepost op: 2019/11/27, 18:59:43 »
Op mijn computer worden alle pdf's weergegeven met het bekende rood-witte icoon, zoals je kunt zien in de bijlage.
Op alle andere computers ( allemaal ubuntumate 18.04) zie ik een verkleinde weergave van foto/tekst/document.

Als ik een externe harde schijf aankoppel krijg ik hetzelfde icoon als op de ingebouwde harde schijf. Sluit ik deze externe harde schijf aan op een van de andere computers dan zie ik weer netjes de verkleinde weergaves.

In de eigenschappen van pdf's zie ik geen mogelijkheden om iets te veranderen, het moet iets eenvoudigs zijn maar ik kom er niet achter.

Wie heeft de gouden tip?

hans
« Laatst bewerkt op: 2019/11/27, 19:01:44 door hvb »

nahjo

  • Gast
Re: pdf weergave in caja (bestandsbeheerder)
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/27, 19:21:39 »
zoek het in Caja voorkeuren en dan miniaturen weergeven.
 

Offline hvb

  • Lid
Re: pdf weergave in caja (bestandsbeheerder)
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/27, 20:53:17 »
De voorkeuren zijn bij alle computers gelijk, daar zou het niet aan kunnen liggen, had ik ook al uitvoerig bekeken.

Bij voorkeuren, voorbeelden, miniaturen tonen heb ik alle instellingen al geprobeerd, maar niets helpt.
Het gekke is ook dat als ik iets scan in pdf, dan krijg ik heel kort iets te zien dat op een verkleinde weergave lijkt, maar meteen daarna komt weer dat rood-witte icoon.

Ik heb mappen met alleen maar pdf's en vind dan maar eens iets op het oog, hopeloos.

bedankt in ieder geval voor de tip

Offline vanadium

  • Lid
Re: pdf weergave in caja (bestandsbeheerder)
« Reactie #3 Gepost op: 2019/11/28, 13:25:52 »
  • Je moet dus inderdaad het tonen van miniaturen aanzetten.
  • Daarnaast hangt het ook af waar het bestand zich bevindt. Standaard worden voorbeelden aangemaakt voor bestanden op lokaal aangekoppelde schijven, niet voor netwerkverbindingen.
  • Tenslotte is er een maximale bestandsgrootte, waarboven (om redenen van performantie) geen thumbnail meer wordt aangemaakt. Bij grote bestanden (standaard > 10 MB op Ubuntu) wordt dus toch het icoon getoond, zelfs al staat "tonen van miniaturen" aan. Die limiet kan je wellicht ook via de voorkeuren instellen (althans, voor nautilus, de bestandsbeheerder van standaard Ubuntu, is dit zo en is dit altijd zo geweest, dus wellicht ook voor de hiervan afgeleide bestandsbeheerders Caja en Nemo).