Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Een vraag voor af de installatie  (gelezen 639 keer)

[opgelost] Een vraag voor af de installatie
« Gepost op: 2012/04/26, 17:39:34 »
Hallo,

Mij lijkt Ubuntu een zeer geschikt OS voor mij! Daarom zou ik het graag als dualboot willen hebben met Windows 7.
Dit is allemaal niet zo moeilijk voor mekaar het krijgen, gezien ik het in het verleden (4 jaar geleden ofzo) ook al voor mekaar had.

Maar toen had GRUB een update gekregen, en was m'n Windows Vista niet meer opstartbaar. Ik weet nog dat dat een heel gedoe was om het weer werkend te krijgen.
Ubuntu stond er toen alleen voor de "leuk" op, en gezien in toen Windows nog als primary had, had ik Ubuntu er weer afgehaald uit angst voor herhaling.

Maar nu wil ik het graag weer proberen en is mijn vraag: Kan dit nu nog steeds zomaar gebeuren?
Dit gezien ik graag in de toekomst over wil op Ubuntu, maar dat ik het eerst een tijdje wil gaan proberen in het echte leven. Dan is het wel belangrijk dat mijn Windows veilig blijft.


Thomas
« Laatst bewerkt op: 2012/04/26, 17:51:49 door thomas479 »

Re: Een vraag voor af de installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/26, 17:44:25 »
Ik heb met zo'n probleem zoals jij die beschrijft nooit last gehad, in ieder geval niet met Ubuntu. Waarschijnlijk had je die ene keer gewoon vette pech. Maar normaal gesproken hoort een dual-boot gewoon goed te gaan. Tenzij je Wubi hebt, die geeft soms wel problemen.

Re: Een vraag voor af de installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/26, 17:51:24 »
Kijk dat is mooi!
Dan hoef ik mij geen zorgen te maken als ik de boel ga installeren! :D

Thomas

ps. Het was geen Wubi, gewoon Live-CD er in en op install gedrukt.

Re: [opgelost] Een vraag voor af de installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/26, 18:37:40 »
Of..... gewoon UBUNTU op de HD zetten en Windows in VirtualBox draaien. Werkt fantastisch!
Ubuntu user # 30077

Re: [opgelost] Een vraag voor af de installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/26, 21:19:02 »
Als je een reparatie CD van Windows hebt kun je altijd de NT loader weer terugplaatsen op MBR mocht het fout gaan. Normaal gesproken hoort grub gewoon Windows te herkennen. Natuurlijk wel even opletten dat je Ubuntu bij de installatie dan niet de hele schijf laat gebruiken.

Re: [opgelost] Een vraag voor af de installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/27, 19:02:55 »
@eagleman Tja, maar ik denk dat ik dan niet kan gamen... :( . En ik wil dan eerst Ubuntu even buiten VirtualBox testen, maar als ik iets wil (gamen bijvoorbeeld) dat het nog makkelijk kan.

@erik1984 Dat klopt, dat was het probleem. M'n zusjes pc had de Vista Installatie disk gesloopt (2de hands computer met een stukke CD drive die krassen maakte) dus een heel gepruts om die DVD te lezen. :-@