Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go  (gelezen 2287 keer)

TheRgm

  • Gast
Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go
« Gepost op: 2009/01/08, 22:04:08 »
Beste Ubuntu genoten,

Ik heb een MEDION MD8080XL met een HDDrive2Go schijf.
Als ik Ubuntu start vanaf de CD met de bedoeling het te installeren,
zie ik tot mijn vreugde dat mijn standaard harde schijf nu eindelijk herkend wordt,
maar tot mijn verdriet mijn HDDrive2Go schijf (USB2.0) niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit een kwestie van USB drivers tweaken na installatie?

Graag jullie hulp.

TheRgm

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/08, 23:22:11 »
Normaal is die hddrive2go toch gewoon een usb opslag medium, daar heeft ubuntu geen problemen.
Waarschijnlijk koppelt ubuntu de harde schijf niet omdat deze slecht is afgekoppeld in windows. (veilig verwijderen)
Ik raad het echter af om ubuntu op een extern opslag medium te installeren.


Re: Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 00:28:42 »
indien je die usb schijf wilt zien moet je die pas in de usb poort duwen nadat Ubuntu is opgestart.
Dan zal hij hem automatisch mounten.

voordat je hem eruit trekt altijd netjes unmounten.

Ditzelfde moet je ook doen in windows.

Iedereen brult misschien dat dit niet hoeft en dat ze het nooit doen,
mja je wilt de berg onbruikbare HDtjes niet in huis hebben van al die mensen die dit nooit doen  O0
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

TheRgm

  • Gast
Re: Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 13:26:57 »
Dank voor jullie input.

Zoals voorgesteld heb ik de HDdrive2Go (die windows herkent als ST3320820AS) in windows afgekoppeld en 'm er fysiek uitgenomen (docking bay bovenop de computer). Na volledig booten van Ubuntu met de install CD (zonder te installeren) heb ik 'm er weer ingestoken. Maar helaas geen resultaat. De andere USB devices zoals memory card readers worden wel herkend en zijn als zodanig zichtbaar in Places->Computer.

Moet er misschien nog iets gemount worden, of zitten de nadere USB devices in de weg ?

TheRgm

Re: Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/12, 14:07:38 »
Je moet wel een beetje rekening houden met het feit dat een kompleet OS wat ff in je geheugen word geladen niet hetzelfde werkt als wanneer het werkelijk op een HD geinstalleerd is.

MAW een Live-cd werkt maar zal niet volledig functioneel zijn, en erg langzaam werken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu op MD8080 met HDDrive2Go
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/12, 15:46:47 »
Citaat van: TheRgm
Zoals voorgesteld heb ik de HDdrive2Go (die windows herkent als ST3320820AS) in windows afgekoppeld en 'm er fysiek uitgenomen (docking bay bovenop de computer). Na volledig booten van Ubuntu met de install CD (zonder te installeren) heb ik 'm er weer ingestoken. Maar helaas geen resultaat. De andere USB devices zoals memory card readers worden wel herkend en zijn als zodanig zichtbaar in Places->Computer.

Heb ook ooit een dergelijke pc gehad. De docking bay zit inderdaad boven op de PC en waarschijnlijk dat die usb aansluiting in Ubuntu niet wordt gezien/gebruikt.
Mogelijk kun je dit omzeilen door de externe harddisk op een andere (dan bovenop de pc) usb poort aan te sluiten.
In elk geval het proberen waard. En als het dan wel lukt moeten we kijken waarom die usb niet wordt aangesproken.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood