Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: niet meer opstarten na hibernate  (gelezen 5061 keer)

Offline zaatlob

  • Lid
niet meer opstarten na hibernate
« Gepost op: 2007/10/23, 10:35:06 »
Heb gister mijn pc afgesloten met de optie hibernate.
Kreeg een zwart scherm en de pc bleef zoemend geluid maken.

Vervolgens de stroom er af gehaald. Als ik de stroom er weer op zet wil de pc niet uit slaapstand komen. Als ik hem aanzet geeft ie wel kort teken van leven met controlle van disks en geheugen, maar hij geeft geen singaal meer naar het beeldscherm.

Weet iemand een oplossing?

StevenD

  • Gast
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 12:46:17 »
is het een laptop? Wat doet ie als je lang de start-knop ingeduwd houdt?

Offline zaatlob

  • Lid
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 13:15:14 »
Het is geen laptop. Zal het proberen om enige tijd de startknop ingedrukt te houden.  Wist niet dat ie dan wat anders doet dan kort indrukken.

niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 13:40:43 »
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn desktop. Afsluiten in slaapstand is niet hetzelfde als in Windows: PC blijft 'aanstaan' met zwart scherm. Als ik bij mij de startknop op de pc indruk gaat de stroom eraf en staat hij echt uit. Opstarten hierna gaat echter gewoon vloeiend. Volgens mij is het grootste probleem dus dat de hibernate- / slaapstand nooit écht bereikt wordt.

Offline atomos

  • Lid
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/23, 13:59:47 »
Citaat van: janwillembol
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn desktop. Afsluiten in slaapstand is niet hetzelfde als in Windows: PC blijft 'aanstaan' met zwart scherm. Als ik bij mij de startknop op de pc indruk gaat de stroom eraf en staat hij echt uit. Opstarten hierna gaat echter gewoon vloeiend. Volgens mij is het grootste probleem dus dat de hibernate- / slaapstand nooit écht bereikt wordt.
hier ook ff geprobeerd. en ook niet doorstarten.
ik heb hier een Nvidia kaart.. geforce FX5200 en draai de closed drivers van nvidia, mischien heeft het daar mee te maken ??

Gr. Ed.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/23, 14:14:07 »
Citaat van: atomos
Citaat van: janwillembol
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn desktop. Afsluiten in slaapstand is niet hetzelfde als in Windows: PC blijft 'aanstaan' met zwart scherm. Als ik bij mij de startknop op de pc indruk gaat de stroom eraf en staat hij echt uit. Opstarten hierna gaat echter gewoon vloeiend. Volgens mij is het grootste probleem dus dat de hibernate- / slaapstand nooit écht bereikt wordt.
hier ook ff geprobeerd. en ook niet doorstarten.
ik heb hier een Nvidia kaart.. geforce FX5200 en draai de closed drivers van nvidia, mischien heeft het daar mee te maken ??

Gr. Ed.
Dat zou kunnen, want ik heb exact dezelfde videokaart, ook met de closed drivers van Nvidea.

Offline zaatlob

  • Lid
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/23, 15:34:01 »
is het een goed idee om de baterij uit de bios te halen, zodat ie weer normaal zou opstarten?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/23, 16:25:00 »
Citaat van: zaatlob
is het een goed idee om de baterij uit de bios te halen, zodat ie weer normaal zou opstarten?
Nee, gewoon de aan/uit-knop meer dan 5 seconden ingedrukt houden, dan gaat alles echt uit.

Overigens werken slaap- en pauzestand vaak nog niet goed in Ubuntu. Schakel ze liever uit:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in: gconf-editor
surf naar: apps - gnome power manager - general
en haal de vinkjes weg bij: can_hibernate en can_suspend

Let op: gebruikersinstelling: herhaal dit bij elk gebruikersaccount.

Groet, Pjotr.

mickvdv

  • Gast
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/23, 16:33:37 »
Of gewoon afsluiten met sudo shutdown -h now??

niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/23, 16:37:02 »
Dan nog een vraagje van mijn kant. Ik zag dat ik sinds vandaag uberhaupt de optie mis om mijn pc af te sluiten! De enige opties waar ik uit kan kiezen bij het venster Afsluiten zijn: Afmelden, Scherm Blokkeren en Gebruiker Wisselen. Als ik het goed heb mis ik dus nog Afsluiten en Opnieuw Opstarten?!

N.B. Dan heb ik er al voor gekozen om Pjotrs advies op te volgen en Slaapstand en Pauzestand handmatig te verwijderen.

Wie-o-wie kan me helpen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/23, 16:44:49 »
Citaat van: janwillembol
Dan nog een vraagje van mijn kant. Ik zag dat ik sinds vandaag uberhaupt de optie mis om mijn pc af te sluiten! De enige opties waar ik uit kan kiezen bij het venster Afsluiten zijn: Afmelden, Scherm Blokkeren en Gebruiker Wisselen. Als ik het goed heb mis ik dus nog Afsluiten en Opnieuw Opstarten?!

N.B. Dan heb ik er al voor gekozen om Pjotrs advies op te volgen en Slaapstand en Pauzestand handmatig te verwijderen.

Wie-o-wie kan me helpen?
Systeem - Beheer - Aanmeldvenster - Lokaal
zet vinkje bij: Menubalk - Acties-menu tonen

niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/23, 16:46:15 »
Je bent mijn held-van-de-dag:)

Bedankt!

mickvdv

  • Gast
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/23, 16:46:30 »
Citaat van: janwillembol
Dan nog een vraagje van mijn kant. Ik zag dat ik sinds vandaag uberhaupt de optie mis om mijn pc af te sluiten! De enige opties waar ik uit kan kiezen bij het venster Afsluiten zijn: Afmelden, Scherm Blokkeren en Gebruiker Wisselen. Als ik het goed heb mis ik dus nog Afsluiten en Opnieuw Opstarten?!

N.B. Dan heb ik er al voor gekozen om Pjotrs advies op te volgen en Slaapstand en Pauzestand handmatig te verwijderen.

Wie-o-wie kan me helpen?
Open de terminal en tik:

sudo shutdown -h now

voor afsluiten, en

sudo shutdown -r now

voor herstarten

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/23, 16:48:09 »
Citaat van: janwillembol
Je bent mijn held-van-de-dag:)

Bedankt!
Graag gedaan!  :-)

Offline zaatlob

  • Lid
niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/24, 18:13:45 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: zaatlob
is het een goed idee om de baterij uit de bios te halen, zodat ie weer normaal zou opstarten?
Nee, gewoon de aan/uit-knop meer dan 5 seconden ingedrukt houden, dan gaat alles echt uit.

Groet, Pjotr.
Aan uit knop werkte ook niet na 10 seconden. Bleef niet goed uitstarten. Heb pc even opengedraaid en alles daarvoor losgekoppelt. toen stroom er op gezet. Nu starte hij wel door, daarna muis, toetsenbord en scherm aangesloten.
Vervolgens voor shut down gekozen. Bij opstarten voor de zekerheid de bios gereset.

Loopt nu weer als een zonnetje.

Iedereen hartelijk dank voor de sugesties en tips.

niet meer opstarten na hibernate
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/10, 23:46:43 »
Citaat van: pjotr123
Overigens werken slaap- en pauzestand vaak nog niet goed in Ubuntu. Schakel ze liever uit:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in: gconf-editor
surf naar: apps - gnome power manager - general
en haal de vinkjes weg bij: can_hibernate en can_suspend

Let op: gebruikersinstelling: herhaal dit bij elk gebruikersaccount.

Groet, Pjotr.
Pjotr,
Die vinkjes staan er niet.
Toch wordt mij in het schermpje bij het afsluiten wel de mogelijkheden geboden om naar slaap- en pauzestand te gaan..... Hoe zit dat?
Moet ik nog meer uitzetten?

EDIT:
Sorry, ik heb scheel gekeken.
De vinkjes stonden er wel degelijk en nu dus niet meer.
Excuus voor de foutieve post.