Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP pavilion (ze 2000) draadloos hapert ... update-probleem?  (gelezen 1387 keer)

HP pavilion (ze 2000) draadloos hapert ... update-probleem?
« Gepost op: 2009/10/21, 19:13:14 »
Ubuntero's

Na jarenlang voorstellen -en met behulp van het steeds trager worden Windowssysteem- is mijn pa overgestapt op Ubuntu. Ik installeerde de Jaunty op zijn inmiddels 5 jr oude HP pavilion ze 2000. Alles ging geweldig goed. Maar na een maand of drie (sinds vorige week ofzo) hapert zijn draadloze netwerkkaart. Soms werkt die en soms weer niet. Het zou natuurlijk kunnen dat die de geest heeft gegeven, maar ik vermoed dat het een driverprobleem is. Als ik bijvoorbeeld eens herstart dan werkt die weer wel. Soms zegt ie dat de verbinding is ingesteld, maar dan krijg ik geen internet ... dus weel kabeltje gebruiken.
Ik weet dat HP voor die PC de Broadcom B43 wireless driver nodig heeft , die ik ook via hardwarestuurprogramma's geactiveerd heb.

Zou het kunnen dat één of andere update de boel heeft verknald? Of denken jullie aan hardwareprobleem ...en indien ja, kan je dat ergens zien? (in Windows ken ik dat via apparaatbeheer, maar in linux strekt mijn kennis niet zo ver.

Iemand een tip?

Offline joop905

  • Lid
Re: HP pavilion (ze 2000) draadloos hapert ... update-probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/21, 23:58:05 »
gebruik hier ook een Broadcom B43 wireless
geen problemen met update gehad
http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

Re: HP pavilion (ze 2000) draadloos hapert ... update-probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/25, 16:32:26 »
Als grote Pjotr-fan =D had ik die stapjes allemaal al ondernomen. Geen enkel probleem ondervonden, firmware binnengehaald. Doch nog steeds een probleem. Ik krijg altijd het bericht dat de verbining is ingesteld, maar dat betekent nog niet dat ik internet heb. Het lijtk at random.... de ene keer wel en de andere keer niet ....

Kun je trouwens in ubuntu checken of je hardware hapert?