Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: python gobject/dbus  (gelezen 1108 keer)

python gobject/dbus
« Gepost op: 2019/01/17, 17:36:37 »
Ik ben al enkele dagen bezig om een netwerk-printer aan de gang te krijgen onder Xubuntu 18.04 : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104815.0

Nou loop ik tegen een software-probleem aan (vandaar dat ik hier ook maar even post in de hoop op iemand een oplossing weet)  waar ik niets van snap aangezien het hier geloof ik programmeren betreft.  Via het commando hp-plugin wil ik de hp driver/plugin  installeren, maar dat lukt niet . Ik krijg de error : 'Python gobject/dbus may be not installed'.
Ik zoek al uren op internet hoe ik dat geinstalleerd krijg, maar ten eerste weet ik niet wat het betekent en ten tweede weet ik niet wat te installeren? Ik zie in Synaptic dat er bepaalde onderdelen van Python zijn geinstalleerd, maar veel ook niet. Op internet las ik dat python-gi geinstalleerd moet worden, maar die is al geinstalleerd.

Kortom, iemand een idee wat te installeren via de terminal, zodat ik vervolgens de hp driver/plugin geinstalleerd krijg?
Een boek doet het altijd...

Re: python gobject/dbus
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/17, 19:06:03 »
Met HP ben ik niet bekend, maar als ik hele topic doorspit lijkt het er op dat je alle stappen wel hebt doorlopen. Je kunt overwegen om het probleem/vraag hier te stellen:
https://launchpad.net/hplip
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: python gobject/dbus
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/18, 14:40:55 »
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand hier enig idee heeft.  De vraag is dus feitelijk : hoe krijg ik Python gobject/dbus geinstalleerd?

Ik heb dit gevonden, maar heb geen idee wat ik moet doen:

Install gobject module

Install python3-gi and import it this way

from gi.repository import GObject

or so you don't have to rename all the references

from gi.repository import GObject as gobject

Komt van deze site : https://stackoverflow.com/questions/37323567/install-gobject-module#37324160
« Laatst bewerkt op: 2019/01/18, 14:49:25 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

nahjo

  • Gast
Re: python gobject/dbus
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/18, 14:52:48 »

Offline Nero

  • Lid
Re: python gobject/dbus
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/18, 15:00:18 »
Install gobject module

Install python3-gi
Probeer eens:
sudo apt install --reinstall python-gi python3-giHeb zelf geen HP printer, dus ook geen hp-lip, kan het dus ook niet zelf testen.

Re: python gobject/dbus
« Reactie #5 Gepost op: 2019/01/19, 17:45:20 »
@nahjo : die had ik ook al geprobeerd. Helaas zonder resultaat :'(
@nero : en ook hier weer geen resultaat

Verder nog sudo apt-get install python-gi-dev geprobeerd : het wordt saai, maar geen resultaat.

Kortom het lukt maar niet om die hp-plugin onder 18.04 geinstalleerd te krijgen. Steeds maar weer dezelfde error : 'python gobject/dbus may be not installed. Plugin install failed'

Een boek doet het altijd...