Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inktnivo HP 2540 niet te resetten na zelf vullen?  (gelezen 2053 keer)

Inktnivo HP 2540 niet te resetten na zelf vullen?
« Gepost op: 2015/08/31, 15:52:05 »
Ik heb zelf de bijna lege HP 301 cartridge zelf gevuld als proef. Gaatje geboord aan de achterzijde en Brother inkt erin van mijn vorige printer, kijken wat er gebeurd.

Maar nu kan ik bij HPLip in de Device manager nergens ontdekken, waar ik het inktnivo kan resetten. Hij staat, half gevuld, nog steeds op very low gemeld en print geen testpagina. Ik print maar 2 keer per week iets.

Het gaat om een HP 2540 all in one. Moet er soms nog een chip gereset worden.??
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Inktnivo HP 2540 niet te resetten na zelf vullen?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/31, 16:28:52 »
Plak één van de bovenste contacten af. Zet de cartridge in de printer en zet die printer aan. Doe dat dan nog eens voor een bovenste contact aan de andere kant. Tenslotte alles verwijderen en even schoonmaken en weer in de printer doen.

Dan denkt die printer dat hij voor de derde keer een nieuwe cartridge krijgt en reset zijn inktniveaus wegens gebrek aan geheugen :D
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Inktnivo HP 2540 niet te resetten na zelf vullen?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/31, 17:24:00 »
Plak één van de bovenste contacten af. Zet de cartridge in de printer en zet die printer aan. Doe dat dan nog eens voor een bovenste contact aan de andere kant. Tenslotte alles verwijderen en even schoonmaken en weer in de printer doen.

Dan denkt die printer dat hij voor de derde keer een nieuwe cartridge krijgt en reset zijn inktniveaus wegens gebrek aan geheugen :D
Toppie,
bedankt Jules. Ga het meteen proberen.
Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop