Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?  (gelezen 1274 keer)

joeres

  • Gast
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Gepost op: 2007/04/28, 01:32:00 »
Beste vrienden,

Als je iets tegenkomt, zelf hebt ontdekt dus eigenlijk, hoewel het bij doorgewinterde linuxgebruikers natuurlijk bekend is, dat je  niet in leerbroek of op het forum bent tegengekomen en je zou deze kennis willen delen (je hebt er zelf ook een aantal dagen op zitten broeden voor je een helder moment kreeg). Wordt dit gewaardeerd, overbodig gevondig of zelfs als eigenwijs beschouwd, ik moet toegeven dat mijn linuxkennis uitermate beperkt is, maar werk er hard aan.

Of is het misschien beter gewoon te wachten tot iemand met de vraag komt?

vrg Joeres

Shaffox

  • Gast
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/28, 02:03:40 »
Zoiets wordt zeker gewaardeerd hé. Je zal waarschijnlijk een hulp zijn voor andere mensen. Dit is mee een deel van het open-source gebeurden, don't reinvent the wheel!.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/28, 07:14:28 »
Doen! Veel mensen gebruiken de zoekfunctie van het forum, om antwoorden te vinden, voordat ze zelf een vraag gaan stellen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/28, 17:28:03 »
Zelf heb ik soms weken gezocht naar een speld in een hooiberg.
De gevonden speld bleek op het forum een grote boom te zijn ;)
Maar ...... meer mensen hadden hetzelfde probleem en/of dezelfde vraag, daarom heb ik een paar (kleine simpele) pagina's op de wiki gemaakt, zodat iedereen het kan gebruiken.
Het voordeel is, dat anderen er ook verbeteringen in kunnen aanbrengen en de wiki steeds vollediger wordt.
Dus ..... oplossingen aandragen, hoe simpel ze soms ook lijken, zowel in het forum, maar graag ook op de wiki (alleen de wiki is ook goed).

Bij voorbaat hartelijk dank,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline siegi

  • Lid
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/28, 17:36:34 »
Je kan altijd je ontdekking opschrijven in de wiki of op het forum, en misschien kunnen de doorwinterde linux gebruikers er nog iets aan toevoegen of het uitleggen op een gemakkelijkere manier.  Alhoewel dat denkwijze van de gevorderde linux gebruiker misschien wat moeilijk is.  
Maar ik ben voorstander het zeker in de wiki te zetten zo krijgen we binnenkort een hele helppagina voor elk probleem in ubuntu.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/28, 18:18:28 »
ja doen, lijkt me super.. ik ben zelf nog niet zo lang linux/ubuntu gebruiker maar aardig computer technisch aangelegd, toch heb ik met ubuntu nog vaak "ohhh zit dat daar!"  en die reactie heb ik vaker op dit forum dan ergens anders haha.. super

zo krijg ik me beryl schermpjes nog steeds niet doorzichtig -_-'

Offline siegi

  • Lid
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/28, 18:44:32 »
@ex druk eens op alt links en draai eens aan je scroll wieltje van je muis dan ga je wel een venster doorzichtig krijgen :)
Of druk eens op de win toets en draai aan het scrol wieltje dan zie je ineens dat hij gaat zoomen.  
Gewoon eens zoeken bij de scortcuts in het beryl configuratie scherm, er zijn nog meer toffe dingen zoals window groeper.  enzow.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
(belangwekkende ontdekkingen) - gewaardeerd of overbodig?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/28, 20:36:18 »
ohh oke, ja die had ik wel gevonden, die van win toest scrol is wel grappig :D.. echt je kan zoveel met beryl man!
thnx voor the tips tho <3 linux comunity