Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HDMI van pc naar tv- wel beeld geen geluid  (gelezen 7658 keer)

Re: HDMI van pc naar tv- wel beeld geen geluid
« Reactie #25 Gepost op: 2017/03/12, 15:39:06 »
Hoi Jolo, heb gedaan wat je voorstelde:

 sudo update-grub
Grub-instellingenbestand aan het maken...
Linux-image gevonden: /boot/vmlinuz-4.4.0-66-generic
Initrd-image gevonden: /boot/initrd.img-4.4.0-66-generic
Linux-image gevonden: /boot/vmlinuz-4.4.0-64-generic
Initrd-image gevonden: /boot/initrd.img-4.4.0-64-generic
Linux-image gevonden: /boot/vmlinuz-4.4.0-63-generic
Initrd-image gevonden: /boot/initrd.img-4.4.0-63-generic
Linux-image gevonden: /boot/vmlinuz-4.4.0-62-generic
Initrd-image gevonden: /boot/initrd.img-4.4.0-62-generic
Linux-image gevonden: /boot/vmlinuz-4.4.0-31-generic
Initrd-image gevonden: /boot/initrd.img-4.4.0-31-generic
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.elf
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
Windows XP Media Center Edition gevonden op /dev/sda1
Ubuntu 12.04.5 LTS (12.04) gevonden op /dev/sda5
Ubuntu 12.04.5 LTS (12.04) gevonden op /dev/sdb5
voltooid


 sudo grub-install /dev/sda
Installing for i386-pc platform.
Installatie is afgerond. Er werden geen fouten gerapporteerd.

Helaas na her-start weer het oude liedje.Ik heb maar eens zo goed mogelijk al die tekst eens  opgeschreven als die grub er weer staat. Dus nog vóór dat ik die nomodeset weg haal..Mogelijk geeft het meer duidelijkheid.

Gnu Grub version  1.99-21ubuntu3.20

setparams ‘ubuntu’\”--class ubuntu –-class gnu-linux –-class gnu -\ -class os  \\”gnulinux-simpel- en dan veel letter en cijfers..

insmod part-msdos
insmod ext2
set root= (H0, msdos9)’
search –-no floppy –- fs-uuid –-set=root  weer veel cijfers en letters
linux  /boot/vmlinuz-4.4.0-31-generic root=uuid= co5a30ad-5bfd-453d-a3\9f-5395a37fe1df
ro nomodeset quit splash $vt_handoff
initrd /boot/initrd.img-4.4.0-31- generic

Offline jolo

  • Lid
Re: HDMI van pc naar tv- wel beeld geen geluid
« Reactie #26 Gepost op: 2017/03/12, 17:14:16 »
Omdat je update-grub /dev/sdb5 toont, heb je de oude harddisk blijkbaar niet uit de pc verwijderd. Mogelijk start je pc van de oude harddisk op. Je kunt dit in het BIOS wijzigen, dat je pc vanaf de nieuwe harddisk opstart. Een andere mogelijkheid is terminalvenstercommando
sudo grub-install /dev/sdb [Enter]
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: HDMI van pc naar tv- wel beeld geen geluid
« Reactie #27 Gepost op: 2017/03/13, 09:26:07 »
ik wil dit topic niet kapen, maar gek genoeg heb ik ook zoiets.
alleen bij mij werkt Ubuntu wel perfect met de hdmi en juist mn dualboot win7 geeft wel beeld en geen geluid.
wel fijn dat je het zo kan oplossen.

Re: HDMI van pc naar tv- wel beeld geen geluid
« Reactie #28 Gepost op: 2017/03/13, 15:53:09 »
Hoi Jolo, fijn dat je me zo goed helpt. Dank daarvoor. Ik heb inderdaad maar eens dat sudo grub-install /dev/sdb gedaan en kwam in mijn ubuntu 12.04 terecht. Maar kijkend in de cfg,ook daar stond geen nomodeset meer. Toen maar daar in de terminal sudo grub-install /dev/sdA gedaan. Ook geen probleem. Opgestart, en ik kreeg een wat anderde grub te zien. Namelijk:
gnu grub versie 2.02~beta2 - 3gubuntu3.8 ! De eerste vermelding was *ubuntu , en die maar gestart. Kwam keurig weer in de Xubuntu terecht én , ik had de tv ook al die tijd aan staan, meteen zonder ergens dus die nomodeset in te stellen, direct beel mét geluid op de tv !!!Wat er nou precies allemaal heeft plaats gevonden, geen idee. Maar het werkt! Dank.
Wel ben ik nu nog even bezig met stoeien met de verschillende resoluties van tv en pc. Op zich werkte het spiegelen eerst prima. Maar dan was het beeld op de tv weer net te groot. Dus maar weer via beeldschermen proberen de juiste combinatie te vinden. Hetgeen toch weer best lastig blijkt te zijn. Maar goed daar ga ik nog even mee verder. Ook in winxp catalystcenter bleek alles nog gewoon te werken.  Enfin, voorlopig denk ik er nu wel uit te komen. Nogmaals dank.Groet Goese Duikertje !

P.s. FastLady, leek als ik ben, bij mij is het een en ander dus gelukt door dat nomodeset weg te halen. Hierdoor kwam op de geluidskaart de hdmi vrij en was niet langer "unplugged". Dan kun je op de gewone geluidsinstellingen die kaart kiezen en hopelijk doet-ie het dan...! Wel even checken op de tabs van afspelen én configuratie. Én in de beeldscherm-eigenschappen te kiezen voor klonen / spiegelen tussen de 2 schermen.