Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Valt er nog iets te repareren of moet ik opnieuw installeren?  (gelezen 6201 keer)

Valt er nog iets te repareren of moet ik opnieuw installeren?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/28, 17:26:01 »
Dank je wel voor je reactie Prosper.
De veranderingen in gnokii.list file heb ik inderdaad gemaakt de inhoud is alleen nog:
"/etc
/etc/gnokiirc"
Sudo apt-get autoremove heb ik geprobeerd, maar dat gaat niet vanwege het foutje, net zo min als iedere andere vorm installeren, verwijderen, upgraden en updaten.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Valt er nog iets te repareren of moet ik opnieuw installeren?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/28, 17:58:57 »
In afwachting dat we een betere oplossing vinden, stel ik voor om dat bestandje te hernoemen: zo denkt hij dat het niet is geïnstalleerd, en kun je misschien eerst proberen om het terug te installeren...
Doe dus achtereenvolgens
Citaat
sudo mv /var/lib/dpkg/info/gnokii.list /var/lib/dpkg/info/gnokii.list_old
sudo apt-get install gnokii
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Valt er nog iets te repareren of moet ik opnieuw installeren?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/09/28, 19:16:41 »
Heb ik gedaan, maar nee. Het werkt niet. Hij lijkt telkens wel files op te halen maar hij kan er niets mee doen. Met sudo nautilus heb ik gekeken naar de gnokii.list_old maar heeft er een nieuwe lege gnokii.list voor in de plaats gemaakt. Daarna heb ik steeds een autoremove gedaan en (tevergeefs) geprobeerd om te installeren.  
Als laatste heb ik die ene gelockte file ook _oud genoemd, maar ook dat hielp niet.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D