Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 12.04 + onbereikbare Hdd  (gelezen 526 keer)

Offline yJi

  • Lid
Xubuntu 12.04 + onbereikbare Hdd
« Gepost op: 2012/07/11, 11:15:07 »
Een tijdje geleden had ik een Joybook crash met mijn BenQ Joybook R31E.
Gelukkig kon ik nog een nieuwe Hdd hier verkrijgen en die heb ik ingebouwd.
Toen beide systemen (Linux en Windows XP) er weer opstond en vervolgens de oude Hdd in een externe behuizing geplaatst had, kon ik ze ook allemaal weer benaderen.
Alleen nu kan ik de oude Hdd niet meer benaderen ondanks dat die gegevens er nog wel op staan onder Schijfgereedschap, zijn ze toch niet meer bereikbaar en ook niet meer onder Windows XP.
Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Want ja daar staan nog wel, voor mij, belangrijke data op die ik even wilde over zetten op mijn nieuwe schijf.

Ook onder bestandsbeheerder is het ook niet te zien, maar wel onder schijfbeheer.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 + onbereikbare Hdd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/12, 23:33:38 »
Kan ik misschien met Testdisk/Photorec deze verloren gegevens van de Windows XP partitie wel op de nieuwe 2e primaire schijf zetten?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 + onbereikbare Hdd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/15, 15:57:25 »
Hoe heb je de schijf los gemaakt, na gebruik?

Waar is de schijf gemount in schijfbeheer?
Wat zegt windows van de schijf? schijfbeheer van windows?