Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wil niet verbinden met draadloos internet  (gelezen 2927 keer)

Deadangel

  • Gast
Wil niet verbinden met draadloos internet
« Gepost op: 2008/11/17, 18:23:58 »
Allright, de stap van Microsoft naar Linux is gezet (of toch al op één pc..)
Soit, ik heb dus een Dell inspiron 9300, en ik wil verbinding maken met het internet.
De key is een WEP 64-bit HEX & de Authentication is "Open System".
De key is juist aangevinkt, maar toch geeft hij mee ( na een minuut proberen ofzo ) toch het kadertje om alle gegevens in te vullen terug weer. Iemand een idee waaraan het ligt ?

Hij vind trouwens alle omringende netwerken enal, dus ik vermoed dat het niet aan de netwerkkaart ligt.

( ubuntu is 8.0.4 ofzoiets )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 18:28:52 »
Een Intel draadloze chipset, als ik het goed heb. Qua driver hoef je daar niks voor te doen.

Probeer eens te verbinden zonder beveiliging: lukt dat wel? Zo ja, probeer daarna eens WPA (sowieso veel veiliger dan WEP, want WEP stelt geen fluit voor).

Lees dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid

Deadangel

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/17, 18:33:37 »
Ik krijg enkel de opties WEP of LEAP, is dat mogelijk ?

( + Vader beheert hier het netwerk & internet, zodus wat instellingen veranderen zal niet direct oké zijn .. )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/17, 18:37:33 »
Laat je pa die webpagina over draadloze veiligheid maar eens lezen.... Dan luistert hij wel.  :-)

Als je mijn adviezen wil opvolgen, dan moet er dus sowieso wat veranderen in de instellingen van de router. Dus vaderlijke medewerking is nodig....

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/17, 18:41:40 »
Ik krijg enkel de opties WEP of LEAP, is dat mogelijk ?

( + Vader beheert hier het netwerk & internet, zodus wat instellingen veranderen zal niet direct oké zijn .. )

dan zou ik alles in goed overleg doen met de beheerder van het netwerk...(pa dus)

Deadangel

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/17, 18:45:06 »
Laat je pa die webpagina over draadloze veiligheid maar eens lezen.... Dan luistert hij wel.  :-)
Oei oei, maar ik zit wel vast aan een eigenzinnige vader =').

Soit, stel dat hij toch niet luistert, wat dan ?

gerardo

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/17, 18:45:27 »
Allright, de stap van Microsoft naar Linux is gezet (of toch al op één pc..)
Soit, ik heb dus een Dell inspiron 9300, en ik wil verbinding maken met het internet.
De key is een WEP 64-bit HEX & de Authentication is "Open System".
De key is juist aangevinkt, maar toch geeft hij mee ( na een minuut proberen ofzo ) toch het kadertje om alle gegevens in te vullen terug weer. Iemand een idee waaraan het ligt ?

Hij vind trouwens alle omringende netwerken enal, dus ik vermoed dat het niet aan de netwerkkaart ligt.

( ubuntu is 8.0.4 ofzoiets )

Dat heb ik ook, dat het kadertje om alle gegevens in te vullen telkens terug komt(zie mijn posting hier onder)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/17, 18:51:59 »
Laat je pa die webpagina over draadloze veiligheid maar eens lezen.... Dan luistert hij wel.  :-)
Oei oei, maar ik zit wel vast aan een eigenzinnige vader =').

Soit, stel dat hij toch niet luistert, wat dan ?

Eerst proberen, dan zien we wel verder.... WEP is echt prut, hoor. Binnen 10 tot 20 seconden te kraken. Dikke kans dat een of andere buurman/buurjongen dat al heeft gedaan bij jullie netwerk, en vrolijk gratis zit te snoepen van jullie bandbreedte.

Deadangel

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/17, 19:00:57 »
Ik denk dat mijn buurjongen het dan slim zou spelen & op een van de onbeveiligde netwerken zou gaan surfen ;).

Soit, ik zal ons vader er eens mee gaan ambeteren!

Deadangel

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/17, 19:53:50 »
Allright, ik heb het dus voorgelegd aan de papa, en deze zei mij dat het niet mogelijk was om van WEP af te stappen, gezien de 2 webcam's, de beomedia,.. hierop werkten, & dat deze niet allemaal compatibel zijn met WPA shizzel enal ..

Een kabel naar de laptop trekken zal ook niet mogelijk zijn, gezien er dan meer dan 20 meter zou moeten worden overbrugd.

Deadangel

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/17, 20:42:28 »
Ik wil niet zagen ofzo, maar gezien ik de ubuntu wil gebruiken als Localhost,.. is een internetverbinding essensiel, zodus hoe rapper een oplossing, hoe beter voor mij..

( is hier trouwens een regel over dubbelposten ofzo, want anders zou ik deze vrij hard schenden .. )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/18, 14:31:32 »
Er zijn verschillende soorten WEP-encryptie: het zou kunnen, dat je nu de verkeerde gebruikt in Ubuntu. Waardoor je dus geen verbinding krijgt. (dat is ook weer zoiets met WEP; met WPA en WPA2 heb je dat niet....).

Deadangel

  • Gast
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/18, 20:44:43 »
Ik heb het de laptop dichter bij de rooter geplaatst (lees: naast) & toen ging het wel, ik vermoed dus dat ik gewoon te ver van de rooter zat ofzo, soit, deze mag toe :)

Offline kr00nbrt

  • Lid
Re: Wil niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/19, 23:45:35 »
Ik heb hetzelfde probleem. Ubuntu is geïnstalleerd mbv. wubi naast XP. Via XP kom ik wél op de router en het internet maar via ubuntu niet.
In ubuntu zie ik wél de beveiligde draadloze verbindingen van mijn buren maar niet mijn draadloze verbinding. Als ik de naam van het netwerk opgeef vraagt hij om een sleutel. Invoeren van de sleutel gfeeft geen soulaas. Als ik de WEP encriptie onklaar maak blijft het probleem hetzelfde. Het signaal van de router lijkt niet te worden opgepikt.