Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity - Handige info, tips 'n tricks - DISCUSSIE  (gelezen 2085 keer)

Unity - Handige info, tips 'n tricks - DISCUSSIE
« Gepost op: 2011/06/24, 14:18:59 »
Dit topic is afgesplitst van http://forum.ubuntu-nl.org/documentatie/unity-handige-info-tips-'n-tricks/msg742434/#msg742434

@Rachid: het is inderdaad opvallend dat daar Unity 'leeft'.

Ik heb nu een tip van iemand op het engelse forum gekregen met nog tips/truucs enz; ga die subiet eens onderzoeken. Het is ook een soort tweak-site.

B.t.w. : statistisch gezien is Software en Config het meest bekeken forumonderdeel; nu, niet om te muggenziften of zo, is het niet beter dit Topic te verplaatsen met een sticky in dat onderdeel ? De kans dat iemand dit topic vindt is eigenlijk heel klein, en het geeft de mogelijkheid aan meer mensen om méér met Unity te doen dan wat op het eerste zicht lijkt. Het is maar een suggestie.
Ik zou dan zeggen: enkel tips ! Geen chat/ scheve opmerkingen enz...
Wat denk jij ervan ?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/24, 14:30:43 door Johan van Dijk »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Unity - Handige info, tips 'n tricks - DISCUSSIE
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/24, 14:55:08 »
B.t.w. : statistisch gezien is Software en Config het meest bekeken forumonderdeel; nu, niet om te muggenziften of zo, is het niet beter dit Topic te verplaatsen met een sticky in dat onderdeel ? De kans dat iemand dit topic vindt is eigenlijk heel klein, en het geeft de mogelijkheid aan meer mensen om méér met Unity te doen dan wat op het eerste zicht lijkt. Het is maar een suggestie.
Ik zou dan zeggen: enkel tips ! Geen chat/ scheve opmerkingen enz...
Wat denk jij ervan ?
Geen probleem, ik vind heel goed dat je dit opmerkt. Ik zit alleen een beetje in dubio. Aan de ene kant ben ik het met je eens dat je een stuk meer mensen bereikt in dat soort onderdelen. Aan de andere kant, als we de meeste mensen willen bereiken moeten we dit in offtopic/Algemeen neerzetten ;).

Verder vind ik zelf juist mooi dat er een scheiding is. Ik zie Software en configuratie als vraagbaak. Daar vragen mensen om hulp. Vanuit daar kan er dan naar een stabiel/overzichtelijk topic als het tips-topic in documentatie worden verwezen.

Om nog een stapje verder te gaan. Naar mijn mening is een forum helemaal niet handig om dit soort dingen vast te leggen. Neem bijv. het topic software must-have's. Dat is inmiddels 14 pagina's groot. Dat ga ik echt nooit allemaal doornemen hoor. Dan zou ik liever kiezen voor een centrale pagina (bijv. op een wiki) die iedereen kan bijwerken. Wanneer er een nieuwe Ubuntu-versie komt, copy-pasten we die, halen weg wat niet meer van toepassing is, en vullen em weer aan met new stuff. Je kunt dan een topic op het forum gebruiken om hierover te praten, vragen te stellen, etc.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Unity - Handige info, tips 'n tricks - DISCUSSIE
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/24, 15:53:13 »
inderdaad, daar heb je ook een aantal juiste standpunten.

Maar in een veel bekeken forumonderdeel is de kans dat handige tips over Unity ook toelaten om die nieuwe desktop (als ik het zo even mag noemen) beter te leren kennen.
Je hebt gelijk met dat Topic "software must have", maar dat is ook een veel ruimer gegeven; alles wordt daar gepost wat opkomt bij elk forumlid. Persoonlijk heb ik wél de moeite gedaan om die pagina's te lezen en heb veel geleerd van wat er ook nog bestaat buiten het softwarecentrum.

Met Unity op zichzelf, als we de chatneiging van velen wat temperen, kunnen we toch een mooie bundel maken met tips en trucs, niet ?
Zoals het nu is, is theoretisch wel de juiste plaats, maar we zouden best ook praktisch er over nadenken dat dit forumonderdeel (en dit Topic) wat 'begraven' is, en totaal ongekend voor velen met vragen en problemen met Unity.
Ik zie dat eigenlijk, nu we toch Unity hoe dan ook moeten kennen, als een toegevoegde waarde mits het naleven van een aantal strikte regels (zoals die er ook zijn in het testforumonderdeel).
Het was maar een idee van me, een echte zware discussie lijkt me een beetje te 'geladen'.

Ik doel maar op wat het forum ook in mogelijkheden heeft; krachtig informatief zijn en openstaan voor toevoegingen/ aanvullingen (wat het eigenlijk al is !) . Misschien eens een testfase doorlopen ? Dan kunnen we ineens meten hoe dit topic in zijn geheel ervaren wordt door al de leden en het forumteam, en dan kan je later nog een verplaatsing doen moest het succes wat tegenvallen (ook maar een suggestie).

Ik persoonlijk hoop dat we Unity meer levend kunnen maken, dan wat nu het geval is.

Een probleem is (dat is wat ik me afvroeg  met het posten van die tips e.d. ) de engelse taal; ik wil me best engageren (ongeacht waar dit topic over Unity nu terecht komt) om vertalingen mee voor te bereiden / maken.
Maar dit is terzijde even vermeld.

Groet ! Joris
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort