Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook  (gelezen 3272 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Gepost op: 2013/08/04, 11:57:30 »
De Acer Aspire one netbook van een kennis van mij draait nu met Linux Mint 13 xfce. Ik wilde eerst Lubuntu installeren, maar m´n kennis vond Linux Mint 13 iets mooier. Waarom plaats ik dit bericht?
Linux Mint 13 xfce draait fantastisch goed op een eenvoudige netbook,de standaard geïnstalleerde windows xp is vele malen trager, ik denk dat deze linux versie zeer in de smaak zal vallen. Deeerste reacties van m'n kennis zijn alleen maar positief.
Zo, dit wilde ik even kwijt :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/04, 12:13:22 »
Mooi zo! Leuk om te lezen.  :)

Linux Mint 13 Xfce is m.i. de ideale vervanger voor Windows XP, voor mensen die alleen maar Windows XP gewend zijn en zo min mogelijk tijd willen besteden aan het leren kennen van een ander besturingssysteem.

Als ze iets meer tijd daaraan willen besteden (wat meer technische interesse), dan vind ik Xubuntu 12.04 LTS de beste keuze voor vervanging van Windows XP.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/04, 12:15:45 door Pjotr »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/04, 12:56:17 »
Je kon wel eens gelijk hebben Pjotr, de leercurve van linux xfce is zeer laag, misschien wel eenvoudiger dan een windowssysteem. Maar wat opvalt is dat de draadloze verbinding al tot stand is gebracht voordat linux volledig is opgestart, elk Windowssysteem moet eerst volledig geladen zijn en dan pas  wordt de poging gedaan om te verbinden met het draadloze internet. En wat is het toch heerlijk om verlost te zijn van al virus en spywarescanners die alleen maar een windowssysteem akelig zwaar belasten.

Femke, weet jij nog wat de kosten zijn van een  SSD inclusief het inbouwen? Een Acar aspire ONE openen is volgens mij geen eenvoudige klus. Of heb ik het mis?

Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/04, 12:59:23 »
@femke: Een SSD kan inderdaad helpen maar het hangt ervan af wat voor taken je doet. CPU en RAM zijn toch net een stukje belangrijker wat dat betreft.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/04, 17:30:28 »
@Femke, bedankt voor de tip, de kosten en het plaatsen  van een SSD valt dus niet tegen.Ik zal het doorgeven aan m´n kennis. De Acer Aspire One is helemaal geen traag machientje, en met Linux Mint 13 xfce zelfs snel te noemen....wat jammer dat dit netbookje niet van mij is  =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/04, 21:25:49 »
Oke, duidelijk Femke..   Heel toevallig was ik gisteren nog bij Mycom met de vraag of het netbookje op de tv aangesloten kon worden. Nee meneer, dat zal heel lastig worden omdat er geen hdmi aansluiting op zit.
Jammer, m'n kennis wilde graag films kijken via het netbookje..
Bij mijn kennis nog even achter de tv gekeken en daar zag ik een vga aansluiting, kabeltje er tussen en een kabel via de hoofdtelefoon uitgang op de versterker aangesloten en wat denk je? Perfect beeld en geluid!
Het Acer netbookje werkt nu als een multimediacenter en het werkt verassend goed met Linux Mint13  :D

Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/04, 21:31:38 »
@femke: Ik zei niet dat de CPU en het RAM het niet aan zouden kunnen, alleen dat performance ook afhangt van die twee. Het is en blijft een netbook.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/05, 12:57:32 »
Femke, de Acer Aspire One D150 heeft een tweede leven gekregen, het laptopje werd nauwelijks gebruikt maar dankzij Linux Mint 13 en de mogelijkheid om via de tv het laptopje te gebruiken, is men super enthousiast geworden  :)
Persoonlijk zou ik ook wel een Acer Aspire One D150 willen hebben, vergeleken met een tablet-pc heeft zo'n mini laptop heel veel voordelen. Ik schat dat jouw vraagprijs ergens tussen de 150 en de 200 euro zal liggen. Ik weet zeker dat mijn vrouw heel moeilijk zal doen en met overtuigende argumenten zal komen om het geld beter te besteden. De aanschaf van een minilaptop is voor ons een overbodige luxe gezien het aantal pc's die we al in huis hebben.
Misschien heeft m'n dochter belangstelling, ik zal haar tzt wel eens vragen.
Je kan in je advertentie altijd een link plaatsen naar deze topic, volgens mij hebben we genoeg reclame gemaakt  over de Acer Aspire One  =D
Succes wens ik je met de verkoop  ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 xfce op een eenvoudige Netbook
« Reactie #8 Gepost op: 2013/08/05, 18:24:02 »
Ik was vanmiddag nog even bij m'n kennis, ze hadden een  Compact Wireless Entertainment Keyboard gekocht. Een prachtig mooi dingetje zeg, het notebookje staat onopvallend in de kast en op een super groot breedbeeld tv draait linux mint 13, haarscherp beeld. Het trust keyboard werkt helemaal perfect, ondanks de notificatie :  only Windows    :D
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=17916