Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternate 8.10 installatie ok, start niet op  (gelezen 3954 keer)

Offline juup

  • Lid
Alternate 8.10 installatie ok, start niet op
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/01, 12:12:42 »
Installeren in de veilige modus leverde een zwart beeld op na het vollopen van de oranje balk. zonder veilige modus installeerde hij tot 64% (kopieren van de bestanden) met een heel mooi beeld, maar dat is ineens weer helemaal zwart. kijken of de installatie zo ook nog verder gaat en dan na herstarten goed geinstalleerd is. Ik denk het niet want verderop moet je geloof ik nog wat vragen beantwoorden, die ik dan weer niet zie.
Dit is wel de laatste poging op deze laptop anders moet ' het raam' er maar weer op.
zucht
juup

Offline atomos

  • Lid
Alternate 8.10 installatie ok, start niet op
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/01, 13:47:46 »
Citaat van: atomos
Citaat van: juup
mmmm
de live-versie bevroor ook in het zwart na de inlog van ubuntu zelf. (wel nog met een ' zandlopertje' dat ook was bevroren)
nou ja,
juup
je bent biet de enige.
ik wil hier Kubuntu 8.10 via de live cd testen, de i386 en de x64. het enige wat ik zie zijn schuine strepen op mijn scherm :-(
ik heb hier een:
product:    GeForce 7100 GS
vendor:    nVidia Corporation
video kaart, waarschijnlijk ligt het daaraan.
heeft iemand een oplossing??
de alternate wil ik nog niet gebruiken omdat ik hier nog een hele rij dvd in de wachtrij heb staan van usenet..

Ed
ik heb hem kunnen bekijken via live cd..
waarschijnlijk kun je dit ook gebruiken om te installen..

cd opstarten.
taal kiezen
en dan F6
quiet en splash weghalen,
starten de boel..

Ed.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline juup

  • Lid
Alternate 8.10 installatie ok, start niet op
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/01, 14:14:19 »
De installatie met de desktop cd (superlangzaam '4x' gebrand) getest op fouten verliep toch goed. zelfs het opstarten leek goed te gaan. na het wachtwoord klonk zelfs het opstartdeuntje. zwart knipperbeeld.... zandloper.... knipper...cursor op zwarte achtergrond ..... verder NIETS!!
na zes keer installeren vindt ik het welletjes. Ik zet met spijt ' de ramen' er weer op en probeer Ubuntu 8.10 dan daarin te installeren.
johan bedankt voor de info, maar ik kom natuurlijk nooit in pref settings etc.
juup

hosti

  • Gast
Alternate 8.10 installatie ok, start niet op
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/01, 23:30:15 »
hmmja, eerst een vooral: je installatie is wel degelijk gelukt (van de eerste keer normaal al) en met de bios is niks vreemd dunkt me. Je grafische kaart (in combinatie met je waarschijnlijk lege xorg.conf) ligt aan dit probleem. Dat zou voor jezelf ook duidelijk moeten zijn aangezien zelf de typische symptomen beschrijft.
Ik zou ergens de nvdia driver voor je kaartje ophalen (nvidea website?) en die op een USB stickje zetten.
Vervolgens compi opstarten in recovery - modus en gewoon naar de root shell gaan, dan dat drivertje vanuit /media/weetikwat installeren.
Als laatst rest je nog je xorg aanpassen. Normaal geeft (althans bij de ATI drivers) de installatieprocedure iets van "om de entry" in xorg te krijgen. typ --..benhetvergeten en herstart te boel. ..de backup van je vorige xorg terugplaatsen lijkt me ook een "redelijke" optie; s6

Offline juup

  • Lid
Alternate 8.10 installatie ok, start niet op
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/02, 10:29:51 »
Na alle pogingen is het Ubuntu-feest op deze laptop mislukt.
de 'ramen' installeerden er meteen weer prima op. Ik wacht wel tot die bug met deze chipset is opgelost. Chipset 845 -G van Intel is niet compatible met Ubuntu, alhoewel de 5.10 versie het er destijds wel op heeft gedaan.
we gebruiken die laptop toch al bijna niet meer nu we de handige Eeepc hebben waar de Array versie van Ubuntu 8.04 geweldig op draait!!
cheers...
juup

Alternate 8.10 installatie ok, start niet op
« Reactie #30 Gepost op: 2008/11/02, 11:13:47 »
De Intel is wel compatible met Ubuntu. Ik heb er zelf één en zit nu achter ubuntu te werken ;) Maar er is idd een beeldschermprobleem. De driver werkt (nog) niet goed samen met Compiz.

Dit is eenvoudig op te lossen, door na de installatie compiz uit te zetten. Na de laatste updates van gisteren zal hij in compiz ook op de blacklist komen zodat je op een computer met deze kaart compiz niet meer kunt starten, helaas.

Dit kun je doen door na installatie in het inlogscherm te kiezen voor:
opties -> sessies -> xterm veilige modus

Gewoon nu je naam en wachtwoord invoeren om in te loggen.

Je krijgt een melding te zien dat je in een terminal terecht zult komen.
Nu kun je in een klein terminalscherm invoeren:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Hierdoor zullen alle updates geïnstalleerd worden en dus ook deze Intel kaart op de blacklist geplaatst worden.

Na een reboot zul je gewoon in kunnen loggen.
Er wordt hard gewerkt om dit probleem op een andere manier op te lossen... Geduld is dus even nodig.

zie ook de bug op Launchpad